Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av G-kraft
måste man ladda ner mjukvara för audio modulen som sitter i ratten till s60 ? bytte till en vän men den fungera ej och sladden är dragen också...
av Frigge
Det är ingen SW för rattknappar. Kolla så du satt kabeln åt rätt håll,den ska sitta på ett spec sätt då en anslutning i kontaktstycket är tomt.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av G-kraft
Frigge skrev:Det är ingen SW för rattknappar. Kolla så du satt kabeln åt rätt håll,den ska sitta på ett spec sätt då en anslutning i kontaktstycket är tomt.

/Fredrik
Spelar det roll vilken sida av kabeln som sitter till vilken modul !? trodde det spelade ingen roll samt där finns en anslutning , liten som är tom...ska den vara så !?
av Frigge
Ja, en anslutning ska vara tom. Det viktiga är att den är tom på rätt knapp annars fungerar det inte.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av G-kraft
Frigge skrev:Ja, en anslutning ska vara tom. Det viktiga är att den är tom på rätt knapp annars fungerar det inte.

/Fredrik
Alltså jag kan inte ha kopplat sladden fel, eftersom där finns bara ett sätt att koppla den på. Samt har den lilla ingången tom...vad menar du tom på rätt knapp.....?? kan det vara att kabeln ska byta plats med ingångarna !? eller det spelar inte roll vilken ingång ....
av Frigge
Den kabelstumpen du montera kan man ju sätta hur som helst men bara ett sätt är rätt. I varje kontakt saknas det en sladd, det är därför viktigt att den hamnar i rätt kontakt på rattknapparna. Svårt att förklara ......

/Fredrik
Användarvisningsbild
av G-kraft
Frigge skrev:Den kabelstumpen du montera kan man ju sätta hur som helst men bara ett sätt är rätt. I varje kontakt saknas det en sladd, det är därför viktigt att den hamnar i rätt kontakt på rattknapparna. Svårt att förklara ......

/Fredrik
Skall kolla upp det snarast
Användarvisningsbild
av G-kraft
Kan det vara nån skillnad på en 05:s audio modul och en 01 ??
3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]

..Dålig kvalitet? Är det märke[…]

Här är det målarverkstad i tvä[…]

V60 gen1 , bensin eller hybrid?

Jo absolut, det är den ju. Min förhopp[…]