Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Luddtussen
Hejsan alla!

Fick tag i 2 st 10 tums basar idag.

Märket MDS audiophile 1090 power.
Är detta bra högtalare enligt er? Vad har ni för erfarenheter av dem?

Vad för slutsteg rekomenderar ni? Måste jag ha slutsteg till dessa bashögtalare? Är inte Rik så vill veta prisvärda saker som också är billiga.

Hur ska jag tillverka baslådan? Jag vet material o allt så men det verkar så krångligt? Kan jag inte bara gå in på Micro o köpa en tom låda för basarna? Kan båda basarna vara i samma låda? Eller?

Hjälp mig snälla!

Tack!
p.s Glömde säga att baslådan ska stå i min Volvo 440 1.8 Turbo -89 Så vet ni lite om utrymmen, ska mäta imorgon...
av Teemu
ta kontakt med MDS själva. Det är ju deras grejor du har, så dom borde ju vara dom mest lämpade för att svara på dina funderingar.

http://www.mds.se
av Pebben
Luddtussen skrev:Hejsan alla!

Fick tag i 2 st 10 tums basar idag.

Märket MDS audiophile 1090 power.
Är detta bra högtalare enligt er? Vad har ni för erfarenheter av dem?

Vad för slutsteg rekomenderar ni? Måste jag ha slutsteg till dessa bashögtalare? Är inte Rik så vill veta prisvärda saker som också är billiga.

Hur ska jag tillverka baslådan? Jag vet material o allt så men det verkar så krångligt? Kan jag inte bara gå in på Micro o köpa en tom låda för basarna? Kan båda basarna vara i samma låda? Eller?

Hjälp mig snälla!

Tack!
p.s Glömde säga att baslådan ska stå i min Volvo 440 1.8 Turbo -89 Så vet ni lite om utrymmen, ska mäta imorgon...
Lådor är inte helt enkelt att tillverka och få det bra, men tycker du sånt är kul så köp hem en MDF platta. Skaffa ett program till datorn för att beräka lådvolym/utseende. Det är inte bara volymen som spelar roll utan även typ av låda beroende på vilken musiksort du lyssnar på.
Rent generellt skulle jag rekommendera att bara sätta in en bas, en bra låda men ett slutsteg och en bas räcker gott enligt mig iaf. Skall du driva två basar med samma resultat blir slutsteget betydligt dyrare.
Tycker du inte om att bygga lådor så köp en färdig för risken är överhängande att du får göra om det nån gång för att bli helt nöjd. En fördel med att bygga själv är att du bättre kan anpassa den till din bil.
V60 gen1 , bensin eller hybrid?

Jo absolut, det är den ju. Min förhopp[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

Ja, men när vågar man ge på max[…]

Hej! Funderar på att kolla upp vehusventilat[…]

Trasig Renault Scenic

Tjusigt 👍🙂