Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av aka06iah
Hejsan!

Jag ska iväg å bila i USA (med hyrbil) under sommaren, och har tänkt att på något sätt fixa en GPS-nav att ta hjälp av. Jag kommer inte hyra GPS av bilfirman, då jag kommer hyra i omgångar på olika ställen och räknar inte med att det alltid tillhandahålls. Och jag tänkte att det vore kul att, när jag köper istället för att hyra, även kunna använda den i min bil hemma efter resan. Så det jag är på jakt efter är en GPS med kartor, eller där man kan ladda ner kartor, över USA och Sverige/Norden/Europa. Priset kan variera, men inte så det börjar närma sig 5-siffrigt...;)

Ser fram emot era tips!

MVH
karnaa skrev:Jag skulle alla gånger köra på Navigon appen för antingen Iphone eller Android!
Fungerar hur smidigt som helst! :)
Det är en idé, men hur är det med nedladdad data, kan det bli skitdyrt?

MVH Elias
av llesrof
aka06iah skrev:
karnaa skrev:Jag skulle alla gånger köra på Navigon appen för antingen Iphone eller Android!
Fungerar hur smidigt som helst! :)
Det är en idé, men hur är det med nedladdad data, kan det bli skitdyrt?

MVH Elias
Stoppa in ett amerikanskt kontantkort med datatrafik. Sedan är jag allergisk mot att använda telefonen som navigator, musikspelare och liknande när det kan ringa i den när som helst och man kanske behöver fippla med den.

En variant är ju att köpa en enkel navigator på plats. De kostar nog mindre än i Sverige.
av Krumiluren
Själv så kör jag med Garmins obil med garmins gps inbygd i mobilen , sedan är det bara att köpa minneskort med usa och plugga in så har du gps för både europa med lifetime update som ingår när du köper Garmin A50 sedan så har du usa på minneskortet. fungerar klockrent, och hör av dig om du vill köpa en sådan telefon då jag har 2 st med kvitto och garantin är hos Garmin 3år och i butiken 1 år sedan 2 år till via garmin. Kvitto finns.
Bromsok kärvar

Inte ovanligt att det nöts hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]

Har tyvärr ingen multimeter.