Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av lindstrom90
Hej. Det är så att jag undrar om det finns några alternativ att kunna spela AUX eller skivor med mp3 format i min orginal stereo, bilen är en s60 t5 årsm 05. Den har business plus plus utrustningen. Har sett att det finns AUX adapter till ciggtändaren men läser stereon musiken från min telefon då? För det finns ju inte "telefon" eller "ipod" att välja emellan på stereon.

Hoppas ni kan hjälpa mig :)

mvh
Användarvisningsbild
av Perc
"Aux-adapter till ciggtändaren" säger ju inget om huruvida du har aux-ingång i bilen eller inte.

En bekant har en -07 classic, den har 3.5mm-ingång under mittarmstödet. Jag har en -04 alltså före facelift, den har inte.

Själv installerade jag denna: http://gromaudio.com/store/usb_adapters ... rface.html

Den burken kan på egen hand spela upp mp3 från usb-minne. Det finns tre tillbehör att köpa till och ansluta, dock max två samtidigt. Dom två portarna som finns syns ju på bilden. Jag valde bluetoothadaptern och Applekabeln. Bluetoothen funkar både för musik och telefonsamtal (mikrofon ingår) och Applekabeln gör så jag kan spela musik från min iphone och ladda samtidigt utan att behöva hålla på med lösa telefonladdare. Den första jag fick hade dock dåligt ljud och störningar, men dom har uppdaterat hårdvaran nu. Jag bytte ut den igår, den nya har inga störningar och renare ljud dessutom.

Behöver du inte usb kan du spara en liten slant och köpa varianten utan den funktionen.

Installationen går i en handvändning. Du kopplar in den på växlarporten och kommer åt den i stereon sen genom att välja cd-växlarläget. Har du redan växlare i bilen går det att ha den ansluten samtidigt, men jag vet inte hur det funkar i praktiken eftersom jag inte har nån. Noterade bara att det volvoanpassade sladdknippet som följde med Grom-adaptern var byggt på det viset. Det syns ju på bilden också, förresten.

Såhär går installationen till:

Fattar dock inte varför dom lämnar själva lådan där nere vid golvet. Det är ganska gott om plats inne i brädan, iaf bakom min HU-603.
Bromsbelägg

Skulle också köpa ate, erkänt bra.

Motorbyte Volvo 240

Underdelen på en kontorsstol fungerar bra so[…]

Vad intervallen är vet jag inte men som Erik […]

Sitter fjädrarna rätt. Hade samma prob[…]