Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av ampe79
Hej.
Jag har skaffat mig en volvo 855 glt nu efter att ha kört en volvo 240 i 2 år och nu känner jag att baslådan och steget måste in fort.
Frågan nu är vart det är smidigast att dra in pluskabeln ifrån motorutrymmet till bakluckan? Sen ifall någon har en aning om ifall kablar är dragna till stolparna bak och vilken storlek på högtalare som skall sitta där?

Tack så mycket på förhand =)
Ampe
av Lunika
Kan säga dig som så här att det finns "kabel tunnel" i torpeden på 800 serie´n vid förar platsen som gör att man kan dra kablen längs med trösklarna senare. Om jag minns rätt så fick jag igenom 20mm via torpeden på min förra svärfars bil utan några större problem. Du ser gennom förningen om du viker ner matten bakom pedalerna uppe i mot instrument brädan. Hur vida det är dragna kablar till högtalarna bak beror nog på hur den var specad vid köp, så det är nog antingen eller men vet att det finns adater plattor mm hos olika levrantörer typ BRL, Blekinge Bilradio, MDS och Nårdik ja listan kan bli lång och de flesta har en flik som kallas för "bilspecifik" där man kan hitta det mesta

Svarar på min egen fråga https://www.j[…]

230fk går snålt

Japp stämmer jag köpt för 3" l[…]

Ja, det löste sig med att byta bränsletr[…]

Startade den första gången sen maj, fly[…]