Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Norfolklinetolle
Min baslåda går efter tomgången... kan ha stereon på o den fungerar normalt sen när ja stänger av stereon o så är fortfarande slutsteget igång och står bilen på tomgång så hör man att baslådan hänger med tomgången... testat byta slutsteg men de hjälper inte :(
Användarvisningsbild
av Variosboy
Försvinner missljudet om du drar ur signalkabeln ur steget? Om ja så är det den som tar med sig störningen in i steget. Nästa test är att ta ur signalkabeln ur huvudenheten. Försvinner missljudet då så är det huvudenheten som ställer till ljudet. Om det hörs missljud även med signalkabeln ute ur huvudenheten så är det kabeln som plockar upp störningen någonstans på vägen. Då kan det vara smart att dra den en annan väg, och går inte det kan man sätta ett filter på kabeln som gör att signalen är jordlyft.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Har varit med om att det är generatorn som alstrar ett liknande ljud.
Undrar om det var att diodbryggan var dålig eller något sådant som var förklaringen.
Prylarna flyttades mellan 2 identiska 945 or (förutom att den som inte lät hade gått 4000mil mer), i den ena så lät det medans i den andra gjorde det inte (samma jordpunkter och kabeldragning i båda)
Läcker olja i området under insuget

Inte så olyckligt att det är toppacknin[…]

Lyfter denna tråd och undrar om man kan spel[…]

Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har hämta[…]

Hej Har ett litet problem med min v70 d3 frå[…]