Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av ThomasK
Jag har idag nån eftermarknadsgrej för iPod inkopplad till min HU-603 på CD-växlar källan. Ingen aning hur det är kopplat eller vad det är för pryl så jag inte haft bilen så länge och inte har någon iPod att köra med. Men jag testade igår med en kompis iPhone och det funka fint att spela med.

Nu till min fråga. Finns det någon möjlighet att byta de där iPod-tjafset till micro-USB istället så att man kan koppla in en HTC, Galaxy eller nån annan plattform. Eller finns det andra möjligheter att få in mp3 i min stereo, typ USB-minne, minneskortsläsare eller nåt annat kul?
av ThomasK
De är ju en jäkla djungel de där. Har sökt lite men får inte riktigt grepp om de. Hittade även lite produkter på nätet men det verkar vara problem när man har RTI navigationen.

Kanske finns nåt som gör att jag kan ha kvar min iPod-kabel och sen en sån där minneskortsläsare samtidigt?

Lite tips hade uppskattats...
av llesrof
Om du redan har ett iPod-interface så är det ju rätt fiffigt att skaffa en iPod. Då slipper du fippla loss telefonen när den ringer om du nu har den som musikspelare. I alla fall är jag av den åsikten att min musikspelare inte skall ringa :D

En iPod Touch kostar inte mer än knappt 1900 spänn och då kan du köra Spotify (om du har premiumkonto) i bilen. Annars har du billigaste iPod Shuffle för under femhundringen. Det blir billigare än att skaffa nytt interface.
av llesrof
ThomasK skrev:Billigast är inte alltid bäst :-)
Jag är inte riktigt kompis med iProdukter och iTunes så jag skulle vilja veta vad jag har för alternativ.
Näe och det skriver jag under på. Jag hatar min iPad och betraktar iTunes som ett virus men jag gillar verkligen att ha min iPod Touch i bilen och att det aldrig ringer i den :mrgreen: Det finns självklart motsvarande lösningar för androidsystemet men det tillför inte så mycket mer än att du även får telefonfunktion om du byter ut interfacet. Vill man kunna hantera telefonen smidigt när den är inkopplad till stereon måste man ju ha någon slags handsfree-lösning så att man slipper rota efter den och koppla ur den inan man svarar. Sedan finns det ju lösningar där man sätter i minneskort, USB-minnen och även rena AUX-ingångar där du kan koppla in precis vad du vill som har en ljudutgång. Och så finns det lösningar som ger flera av dessa möjligheter. Det finns rätt många trådar om detta så det är bara till att börja botanisera bland dem :D
av ThomasK
Det jag helst skulle vilja ha är en minneskortsläsare och där jag kan styra låtarna från ratten osv. Men det hade varit coolt att behålla iPod interfacet om man har nån kompis som vill koppla in sin lur när man är ute och kör. Är detta möjligt?

Jag har hittat några hyffsat billiga lösningar men jag är osäker om de använder samma port på huvudenheten som iPod interfacet. Sen står det på vissa att de inte klarar RTI så därför skulle jag behöva lite konkreta tips på lämpliga produkter.
Installerade en Grom ipod/usb inteface igår kväll. Det va super enkelt att installera den! Inget generatorljud som andra har haft problem med, bra ljud med aux super bra ljud med usb och ipod/iphone ingången!
Det svåraste va dragningen av kablarna till där jag placerade iphonen, usb och aux.

Total tid för installationen 2 timmar men va då mycket noga med kabeldragningen så det blev snyggt med.

Mycket nöjd med produkten!
Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sin[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]