Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Gastro
Hej! Undrar om någon av er har samma problem som jag och om det kanske finns någon smidig lösning:

Jag kör Navigons GPS i min iPhone 4 - jag kör senaste versionen av Navigon och senaster iOS5-uppdateringen. Jag har telefonen monterad i Navigons vagga i framrutan. Det funkar felfritt - tills jag ansluter telefonen till min V50's USB-port. Helt plötsligt laggar GPS-signalen som fasen och den hamnar snabbt hundratals meter efter i vad den visar och i vilka instruktioner den ger. Så fort jag kopplar ifrån telefonen igen så hamnar den rätt.

Är det någon som varit med om samma problem? I övrigt så funkar anslutningen finfint - jag kan lyssna på musik i min iPhone via min V50's USB-port och alla reglage funkar som de ska.

Har en V50 av 2010 års modell, D2 Summum. Har nyss varit på service och bilens hårdvara borde vara uppdaterad. Har kontaktat Navigons support - men de var måttligt intresserade av att hjälpa till.
av 2444ever
Har för mig att iPhone har lite problem med multitasking, alltså att i detta fallet sköta både navigering och det som händer när telefonen kopplas till bilen. Sker väl någon form av sync, och därefter krävs väl en del för att hålla connection uppe.
Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka r[…]

Har tyvärr ingen multimeter.

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]

Går fläkten/fläktarna som dom ska?