Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av hedborg
Har en 11:ans XC 60 med high performance ljud. Det ska vara 8 st högtalare och i reklamen ser det ut som lika bra ljud i fram som bak. Men icke! I bak låter det så svagt att de bakre nästan inte märks. Använder man fadern så måste man höja volymen grymt mycket för att höra något över huvudtaget. Var till säljaren och frågade och han sa:-Gå till verkstaden. Gick dit och de sa:- Du har usb och då är det rätt. Men va fan! Grymt ojämt ljud mellan fram och bak. Någon annan som har upplevt det här?
Mvh Hedborg
av 2444ever
hedborg skrev:...
Gick dit och de sa:- Du har usb och då är det rätt. Men va fan! Grymt ojämt ljud mellan fram och bak. Någon annan som har upplevt det här?
Mvh Hedborg
Det där KAN helt enkelt inte stämma. Har väldigt svårt att tänka mig att någon har en anledning till lägre bak vid USB-musik. Min erfarenhet är att det väldigt sällan görs helt ologiska "finesser", sedan är det inte alltid att finessen passar ens eget behov, men aldrig något sånt rakt ut i det blå.

Nej, fråga om, fråga rätt.
Återkom gärna med svar - om det nu blir annorlunda (vilket jag innerligt hoppas)
Elpriset

Det har varit minuspriser ända ner till -35&o[…]

Lätt att jämföra med awd drar v&a[…]

Skulle byta kabeln idag. Köpte ett rep paket […]

Bumpar en gammal tråd..... Är de bara k[…]