Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av adde93
Hej!
För några veckor sedan köpte jag en baslåda med 3 st Rockford Punch 10" basar med ett slutsteg, MDS HC-475 fläktkylt samt en Sonda 3 Farad kondensator som jag kopplade in i min bil, en Volvo S60 -01 med en HU-603 stereo utan förstärkare under passagerarsida.

Först hade jag lådan + steget som jag kopplade in med 21 mm grova kablar och när jag dånade på ordentligt så gick steget in i "Protection Mode" vid för mycket tryck men sen var det bara att sänka antingen volymen eller basvolymen så kom basarna igång igen och har nu haft det så ca 2 veckor och sedan kopplade jag in kondensatorn i hopp om att den skulle fixa detta men den gjorde så jag slapp blinkande helljus mm vilket var skönt.

Nu till mitt problem, idag stod jag och spelade lite musik medan jag snackade med några kompisar och efter ca 10 min så går steget mellan "Protection Mode" och "Power" och basarna bara slår, händer ingenting om jag höjer volym på varken stereon eller själva basvolymen på steget men vanliga musiken på originalsystemet fungerar utan problem...
Testade att koppla bort kondensatorn och direkt till en jordpunk i bilen samt direkt till + på batteriet men händer samma sak.

Kan inte lista ut vad som kan vara fel...
Har steget kanske blivit överbelastat??

Hoppas på svar som kan hjälpa mig på detta forum med intellektuella människor!!
Tack på förhand!
Bromsbelägg

Ok tack. Brukar bromsbeläggsats /set som s&au[…]

Motorbyte Volvo 240

Jag har plockat ur och i motor och låda till[…]

Det är kolvar och vevaxel som skiljer mellan […]

Fel centerhögtalare?

Nä, det var ju så jag upptäckte at[…]