Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av stiffy
Hejsan

Jag har köpt en Usb/Aux och SD-kort spelare till min V70 2004 med en Hu-803 och RTI.

Den ska kopplas in på cd växlar ingången på stereon som är en DIN 8 pol ingång.

Men där sitter ju en kabel till navigatorn så där kan jag ju inte koppla in den.

På navigatorn finns en 13 pol din kontakt som jag tror ska till cd växlaren.

Så kan jag koppla in min aux spelare till den igången?

Kan man då köpa orginal kablaget som ska till cd växlaren och sätta på navigatorn och sedan koppla in aux spelaren där.Den har ju 13 till 8 poler?

/Stiffy
av stiffy
Efter som ingen visste något om detta provar jag en ny fråga.

Är det någon som vet om man kan tillverka en y-kabel med 8 poler bak på stereon och
koppla in rti och aux på samma ingång på stereon?

/Stiffy
av 2444ever
Du fick tyvärr inte så många svar. Jag hade nog chansat på ditt första förslag, att koppla in det på CD-växlaringången på navigatorn, du skrev att det finns ett kablage för att få det att passa?
Om nu inte kablaget är så dyrt är det väl idé att testa. Y-lösningen tror jag inte så mycket på, tror det kan bli störningar om båda enheterna är på samtidigt. Dessutom är det väl inte så väldigt enkelt att få rätt på lödningarna.
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Har tyvärr ingen direkt lösning på ditt problem. Stod själv inför ett liknande dilemma när jag skaffade en V70 -07 och letade efter en sådan lösning, verkade dock inte finnas någon speciellt bra fungerande sådan. Hade dock en hyfsat fin Kenwood med BT, USB från förra bilen, så jag gjorde helt enkelt en storstädning: både RTI'n & HU'n (ärligt talat var de ganska passé redan 2007) åkte ut och in med Kenwooden istället m.h. av lite adapterkablage. Ett klart lyft anser iaf jag.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=69560

Och RTI'n lyckades jag dessutom att sälja :)
av 2444ever
Måste också tillägga (som @kebabpizza skriver i tråden han länkar till), det blir ofta ett lyft för ljudet om man byter ut originalstereon mot en annan bra, behöver inte vara en värsting. Min åsikt (vet inte hur det är på nyaste original dock) är att oftast är originalstereon sådär medans högtalarna är schyssta.
av stiffy
Kablaget kostade 400kr och var en beställnings vara så jag åkte till elfa och
tillverkade ett eget kablage.

Det funkade tyvärr inte med det tror man måste aktivera något i DVD spelaren bak.

Har köpt nya kontakter och ska prova att bygga en y-kabel.

Hoppas att det funkar.

Samma sak när man drar släpkärra. […]

Vilken inre styrled passar?

Lättare kanske att läsa av WIN-numret, d[…]

Problem med trafikinformation RTTI

På själva kartsegmentet ser du versions[…]

Balans ljudsystem

Tack så mycket för bilderna :-) Visst[…]