Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av iopus
Googlat och googlat, och sökt på forumet här. Tycker det är ruskigt dåligt ljud på lite högre ljudnivå med mitt nuvarande Hu-603. Ljudet blir sprakande på högre nivå. Detta är när jag kör motorväg, då ljudet utifrån överröstar ljudet i bilen och jag blir tvungen att höja.

Har splonkans nya däck så inte det ljudet som läcker in. Hade en blaupunkt i min förra bil och med bara den lät det bättre än med hu-603 enheten i min S60 från -04.
Gamla bilen var en 940 dessutom, inga moddade högtalare eller så. Bara en annan stereoenhet.

Finns det något jag kan göra eller byta för inte allt för stor summa och få bättre ljud?
Det finns väl tre vägar att gå.

Ny huvudenhet av valfrimodell samt ev. slutsteg (du behöver en monteringsram, har av en händelse en sådan liggande.)
Du kan ersätta basen som sitter i dörren med en annan 6,5" bas. Själv monterade jag diskanter på insidan av backspeglarna.

Leta rätt på ett slutsteg PA-300 som jag tror du ska koppla in till din huvudenhet (du kan hitta det på skroten)

Ersätt stereon med en hu-803 finns också på skoten.
Sen kan du också ersätta högtalaren i dörrarna, har du dörrsidan för tre högtalare så kan du satsa på det fina systemet från Volvo.
meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]

Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sina n&[…]

Byta till elstol VolvoS60-13?

Har en Volvo S60 -13 med skinnklädsel dä[…]

Har liknande problem som i denna tråd, men p[…]