Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av joda06
Funderar på skaffa lite mer bas i min V70 T5 -04..
Sett att Volvo har en orginal subwoofer som döljs under facket bak..
Man vill ju gärna kunna använda utrymmet ,så det e ju en smidig lösning
Men...Hur pass bra är dom egentligen?
Tacksam för snabba svar
av joda06
karnaa skrev:Vet inte hur det är på din bil,men i de flesta fall måste man ha ett annat reservdäck,eller inget,vilket känns ganska riskfyllt.
Yes,det har jag koll på..Måste ha mindre reservhjul
av mikebike
karnaa skrev:Vet inte hur det är på din bil,men i de flesta fall måste man ha ett annat reservdäck,eller inget,vilket känns ganska riskfyllt.
Volvo säljer ju bilar som saknar reservhjulsbalja helt.....
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Du har en lättvikts reserv tillsammans med subben, funkar perfekt, har räddat mig många gånger, som längst körde jag 20 mil på lättviktsreserven hem en helgdagskväll i Småland. Kunde inte tänka mig att vänta timmavis på att Volvo-assistance skulle skicka bärgare in i smålandsskogen efter mig.

Jag är ytterst tveksam till att någonsin vilja köpa en nu S60/V60 för bilen har som sagt inte ens plats för ett lättviktsreservhjul.

Min senaste 3-4 punkteringar var fruktlösa att laga med punkaspray eller kompressor, en av gångerna slets däck t.o.m loss från fälgen.

Skönt då med en lättvikts reserv man kastar på på 5 min och kör vidare.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
bra med muller, dock ingen snärt eller attack i ljudet som måste gå upp genom golvet. Lådan är sluten och elementet mynnar ju inte fritt in i kupen

Grymt praktiskt då den ej syns eller stjäl plats
Byta till elstol VolvoS60-13?

Har en Volvo S60 -13 med skinnklädsel dä[…]

Har liknande problem som i denna tråd, men p[…]

Du har ju en -13 så då lär ju en […]

Carplay trådlöst?

Lånar tråden lite. Någon som vet[…]