Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av lortopalt
Hämtade min nya s60 i går och har provat att lagra musik på usb men apparaten säger bara: sätt i USB. Det som är lagrat på minnet går att spela upp på datorn men ej i bilen. Är det något formatfel el.dyl? Jag är usel på sån`t här. Hjälp mig den som kan, tack

Stefan B
av anderc
lortopalt skrev:Hämtade min nya s60 i går och har provat att lagra musik på usb men apparaten säger bara: sätt i USB. Det som är lagrat på minnet går att spela upp på datorn men ej i bilen. Är det något formatfel el.dyl? Jag är usel på sån`t här. Hjälp mig den som kan, tack

Stefan B
Vad är det för format på filerna? Mp3,wma, flac eller ngt annat?
Jag hade problem med sandisk minnen. Köpte ett noname och det har fungerat sedan dess.
av llesrof
Är USB-minnet FAT- eller NTFS-formaterat?
av lortopalt
Problemet löst. Jag letade fram ett annat USB och då funkar det utan problem.
Tack för tipsen i allafall...
av llesrof
lortopalt skrev:Problemet löst. Jag letade fram ett annat USB och då funkar det utan problem.
Tack för tipsen i allafall...
Kan kanske bero på formateringen av minnena trots allt. Det är väl först med senare versioner av Windows man kan NTFS-formatera USB-minnen. Tidigare var det FAT-formatering (FAT32) som gällde och sjutton vet om stereon läset NTFS? Fungerar det första USB-minnet i andra enheter?
av lortopalt
Musiken kan spelas upp på datorn , genom USB`n, japp. Men........jag har kanske gjort något fel og. Köpte ytterligare ett till och provade med i dag, och det lagrades på ytterligare ett till sätt. Första USB`n lagrade alla låtarna i en enda lång fil. Det nya lagrar skiva för skiva, mycket lättare att handha, än en enda stor röra. Det här med datorer o skit är jag egentligen för gammal och dum för, he he!
Nä, nu funkar det till skaplig belåtenhet.

Ha det.
Stefan
av llesrof
Och jag som arbetar med datorer och såndan skit blir nyfiken när jag hör om sådana här problem :D Hur musiken sparas på USB-minnet, antingen alla låtar i en enda mapp eller i en mapp för varje skiva, tror jag inte har så mycket med själva USB-minnet att göra. Det känns mer som att det beror på vad man använder för program för att flytta över musiken till minnet. Skit samma, nu funkar det ju och det är verkan i målet som är det som gäller :D
av lortopalt
Japp, jag är lycklig. Och förresten: bilen går fint också, s60 R. design T5.

Du har ju en -13 så då lär ju en […]

Carplay trådlöst?

Lånar tråden lite. Någon som vet[…]

meddelande

Fabriksåterställning kan vara en lö[…]

850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]