Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mvos
Är det någon som vet om det finns någon + signal ut från HU-603 som bara är på när CD-växlaren är påslagen. Eller hellre om det finns någon + signal när inte CD-växlaren inte är vald.

jag har en "Xcarlink USB/SD MP3 adapter" från Streetgear http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... rt=6398849 som simulerar en CD-Växlare och jag har mobiltelefonen inkopplad via 3.5mm plug. Mitt problem är att när jag sätter mobilen i hållaren går allt ljud via 3.5mm pluggen och är inte stereon inställd på CD-växlare blir telefonen helt tyst.

För att mobilen alldrig ska bli tyst funderar jag på följande. Koppla in en grenkontakt efter mobilhållaren där ena sladden går till HU-603 och den andra går via en liten miniförstärkare till tex. centerhögtalaren som jag ej använder nu och här vill jag endast att förstärkaren ska vara igång när CD-växlaren är avstängd. Det borde gå att lösa med ett relä. bara man hittar någon signal som kan styra reläet.

För övrigt är jag mycket nöjd med Xcarlink förutom kvalitén på ljudet när jag använde Bluetooth. då försvann basen helt. Så det fick bli 3.5mm pluggen istället

Tacksam för svar..
Användarvisningsbild
av öläningen
Hej har inte något svar på din fråga men jag ska köpa en Xcarlink jag också.Jag undrar om det var svårt att montera den mvh öläningen. :D
Användarvisningsbild
av mvos
Nej det var mycket lätt. När stereon var nermonterad är det bara att plugga in en rund kontakt till CD-växlaringången på baksidan och så finns det en sladd som ska kopplas till plus. Jag gämde min bakom Stereon för jag tänkte inte använda USB eller SD-kort.
Eller så sklulle man kunna göra ett hål någonstans vid stereon om man hittar någon snygg USB kontakt för fast montering typ denna fast snyggare https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... &toc=19293
av Nidd
När du kopplade in den, kommer då "cd växlaren" upp som
Alternativ direkt eller måste man göra något innan den dyker upp

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]

Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sin[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]