Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Nu har jag börjat laborera med ljudfiler i min "nya" XC60, och det går inget vidare....

Jag brände en CD med talböcker eftersom det är enklare med 1 CD istället för 6. Eftersom det fanns plats över lade jag även in 3 sommarpratare som jag hämtat på Sveriges Radios hemsida.
Talboken ligger som 6 album, och sommarpratarna ligger som ytterligare 3.
När stereon läser skivan anser den att det finns 85 "låtar" på den, några album/foldrar anser den inte att det finns på skivan...
Är detta normalt?

Det gick om möjligt ännu sämre med USB-minnet, stereon anser att det är oläsligt!
Här ligger musiken i ett hundratal foldrar = artister, och sedan under varje artist ligger en eller flera subfoldrar = album. Totalt drygt 400 foldrar. I varje album ligger givetvis ett antal låtar.
Filsystemet är FAT32 enligt Windows...och minnet är på 16GB
Vad står på?
av Tobbev
Ang USB-minnet så har jag hört om att krypteringsprogram som tillverkarna lägger in på USB-minnet kan skapa problem. Formatera om minnet i windows och testa igen.
av mikebike
Nu har jag testat ett annat USB-minne som jag först formaterade och kopierade in 3 artister med tillhörande album och låtar på. Det fungerade!
Det blir till att formatera om det andra USB-minnet och kopiera 15GB musik på nytt...

Dessutom hittade jag foldrarna genom att trycka på Enter när en musikfil spelades upp. En smula baklänges tycker jag, att man först hamnar på filnivå och sedan kan komma uppåt, men det funkar. Även på CD:n. :D
av mikebike
Nej, nu funkar det inte längre! :roll:

Jag kan inte komma "uppåt" i filstrukturen, det enda sättet att byta låt på USB är att använda pilknapparna. Lite jobbigt när man har över 3000 låtar i minnet!
Jag köpte för säkerhets skull ett nytt USB-minne, men det hjälpte inte.

På MP3-CD går det fortfarande att komma uppåt och välja låt via album och artist.
av mikebike
Tobbev skrev:Händer det ingenting när du trycker "Exit"?
Nej, det är bara vänsterpil, högerpil och SCAN som har någon funktion i USB-läge.
av Tobbev
Hmm, märkligt. Jag skulle nog besöka Volvo och få det kollat.
av mikebike
Tobbev skrev:Hmm, märkligt. Jag skulle nog besöka Volvo och få det kollat.
Frågan är om de vet hur det skall fungera?
Manualen är inte till mycket hjälp...

Det är dags för service om 100 mil, jag får ta upp det då.

Hur fungerar det för er andra?
Använder ni ENTER eller EXIT för att gå från låt till album och från album till artist?
Eller pil uppåt?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Det får inte vara för många filer och foldrar, det står någonstans hu många du får ha.

Har för mig att 16 Gb är waste för du kan inte lägga på så många låtar att det blir fullt utan det pajjar innan.

Det är väl max 500 som gåller och det kommer man ju snabbt över om man har mappar i två nivåer.

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]

Vart i landet finns du. Med en riktig dator kan du[…]

Hela tiden eller bara när du gasar?

Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]