Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har en liten fundering över bilden på min RTI (Volvo V70N -05),
det ser ut som att det skulle vara någon form av bakgrundsstörningen över skärmbilden,
halvtydliga horisontella ränder/streck som rullar nedåt på skärmen.
Antar att det inte ska vara på det viset?
Någon som har någon idé över vad det kan vara? Nån kabel som kan vara glapp? Störning från
nån antenn eller något annat?

Mvh
tror det finns en kabel att montara som tar bort denna störning (en extra jord eller liknande)
Har inte det i huvet tyver. Har bara gjort det nån enstaka gång (var ju inte så många som köpte RTI till sina bilar & av dom som gjorde det så kom ju inte alla in o klaga, men dom som gjorde det kom ju heller inte alla dom till just mig.)
har förmig att det bar var nån begränsad årsmodell som hade problem också. Svaret finns i volvos system (TIE)
Hej. Jag meckade lite mer min RTI och när jag slog om stereo till TV läge och tillbaks försvann sträcken.
Däremot när jag startade om navigatorn var sträcken på plats igen.
Ingen som har något bra tips på hur man löser problemet?

//Jimjam
jo man monterar den där kabeln.
Nej. allt jag svarar på i forumet göre jag från huvet.
Ska du har mer specefik inf så gör jag det på arbetstid, då tar jag reda på vad som exakt gäller för den bilen jag arbetar med (men då kostar det ju oxå)

Det är inte alls konstigt att ÅF inte kan deta på telefon, då det inte fins nån sån telefon service, där nån siter helt gratis o lagad bilar (den i telafon syslar inte med avanserad felsökning)
Lämnar du inte bilen för felsökning så löser även din ÅF detta.

Jag har ingen aning om volvo har nån sådan kundsuport, men ÅF har det garanterat inte.

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]

Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sin[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]