Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
Tja,
tänkte kolla om ni kan hjälpa mig med ett oljud i "basen".
det låter endast så med den "bästa" sterion jag har. byter jag sterio till en gammal, så låter det inget.
men i den som de låter i har jag ju en jävla massa inställningar...
och det började endast låta konstigt en dag när jag flytta över sterion från gamla bilen. men tycker det är konstigt att de låter med denna sterio!
jag har en video på hur de låter.
[youtube]
[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=BHC2bQG6JhE
jag vet att det är en dörrhögtalare. det är bara för jag har plockat ut basen. och ville visa hur de låter! lite svårt att visa hur det låter i en 15"
det finns flera olika lägen att ställe in steget på. t.ex hög,låg,diskan osv.
det spelar ingen roll hur jag än kopplar de. för de låter oasett.
någon som har en förklaring?

Tacksam för all hjälp!
Användarvisningsbild
av Ståhl
Låter det sådär även oavsett om bilen är igång eller inte?
Om det bara låter så när bilen är igång så är det nog någon slags "generatorvin".

Fast detta påminner mig om en polares stereo han hade, precis likadant fel.. lät helt ok med andra stereos. Men med just den så lät det fan bara sådär illa.
Vi provade dra nya kablar både till steg och stereo, men det visade sig vara att stereon helt enkelt var paj.

Men låter det så bara i högtalare du har kopplade genom steg? eller låter det så i högtalare du har kopplade direkt till stereon också?
Ståhl skrev:Låter det sådär även oavsett om bilen är igång eller inte?
Om det bara låter så när bilen är igång så är det nog någon slags "generatorvin".

Fast detta påminner mig om en polares stereo han hade, precis likadant fel.. lät helt ok med andra stereos. Men med just den så lät det fan bara sådär illa.
Vi provade dra nya kablar både till steg och stereo, men det visade sig vara att stereon helt enkelt var paj.

Men låter det så bara i högtalare du har kopplade genom steg? eller låter det så i högtalare du har kopplade direkt till stereon också?
ja asså det låter oasett om jag har igång bilen eller inte. men drar jag ut min mobil laddare ur cigg uttaget. så låter det mindre!
ja det låter så i högtalarna igenom steget. bara genom steget. dom andra låter ok.
Användarvisningsbild
av Ståhl
okej, då skulle jag gissa på att någon + eller - kabel till något som troligtvis har konstantplus ligger och "stör" lågnivåkabeln.
Säg mig, har cigguttaget i skuffen konstantplus? isf, prova koppla bort den vid strömkällan och se om det minskar helt.
nej jag har ingen ciggutagg i skuffen. men framme. och det låter lite mindre om jag tar tar ur laddaren. jag kan göra en till video på hur de låter då!
mvh
SA4AQS skrev:Skaffa ett avstörnings filter
vart skaffar man de?

okey. nu har jag varit och kollat 1 gång till!

och när jag hade bilen avstängd låter det inte mycket, bara lite.
koppla jag in mobilladdarn så låter det lite mer. tar jag ut den låter det mindre.
startar jag bilen. så börjar det bröta ännu mer!

RCA kabel är dragen vid mittkonsollen och bak. lika dant med "signalen"
Plusen går på höger sida.
Minus tar jag ifrån bagarset.
http://www.youtube.com/watch?v=RdtmI38wfGo

och det var inte så som jag trodde. att det var mobil laddarn, när bilen gick
SA4AQS skrev:borde finnas på affärer som säljer billjud

prova att koppla in tex en mp3 spelare på slutsteget med en 3.5mm tele <-till-> rca kabel, så ser du om det är spännings matningen som störningarna går på
ja det skall jag prova imorgon. Tack

Lyssnar man noga kommer ett litet susande fr&arin[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Kollat bränslupumpsrelät? ollen

Du håller inte på med reglertiknik f&o[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=77[…]