Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Vilken källa lyssnar du mest ifrån i bilen?

Radio
18
38%
CD
9
19%
Kassett
1
2%
USB
12
25%
Mobil
4
8%
Ipod
3
6%
Annat
1
2%
Användarvisningsbild
av Variosboy
Som frågan lyder, vilken källa lyssnar du mest ifrån?
Diskuterade detta på jobbet en dag, och vi (15 personer på min avdelning) kom fram till att ingen använder CD-spelaren längre.
Så då började vi spekulera i hur länge det dröjer innan CD-spelaren är ett minne blott.

Därav denna omröstning.
Användarvisningsbild
av Nexus
Cd kör jag dagligen samt radio, "ungarna "stoppar in USB minne och kopplar in mobiler på stereon när de åker med men jag är ju från stenåldern :oops:
av kottskrapa
Jag använder nästan uteslutande minneskort men ibland så slinker det allt in en skiva eller lite radio.

Men har börjat komma på mig själv mer och mer med att bara njuta av förhållandevis tyst utan stereo överhuvudtaget..
Eller höra dottern "prata" med det hon råkar få tag i
av llesrof
Eftersom jag inte vill ha någon ful eftermarknadsstereo så kan jag bara välja mellan CD och radio på min HU-850 i dess nuvarande konfiguration. Jag lyssnar mest på CD. När de sex skivorna ligger på plats så funkar det bra men det är lite halvjobbigt att byta skivor, men det ser jag som ett lyxproblem. Jag sugen på någon form av dolt ipod-interface för att slippa skivorna. Jag lyssnar rätt mycket på radio också och då mest P1.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Kör för närvarande mest iphone --> Aux-in. Lite meckigt och har faktiskt istället börjat köra brända CD-skivor som har CD-TEXT så man får låttitlarna i displayen.

Funderar på att skaffa en ipod som alltid finns i armstödet, istället för att koppla in / koppla ur iphonen.

Lyssnar man noga kommer ett litet susande fr&arin[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Kollat bränslupumpsrelät? ollen

Du håller inte på med reglertiknik f&o[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=77[…]