Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av pveotlevro
har just köpt en v40,är lite besviken på ljudet,mest på subben i bak,låter som spräckt vilket den kanske är hur får man bort gallret om man ska byta högtalare å vad ska jag ha som passar bra till hyffsad peng.stereon är en sc-805.
Är det fördraget till dom andra ställena där man kan ha högtalare å är det bara att fylla alla tomma utrymmen med med högtalare å plugga in,orkar han driva det eller måste man ha ett slutsteg.
av stagesix
fördraget? Vad menar du, klart det går högtalarkablar till ljudet i dörrarna :D Ska bara vara att sätta dit ett par med lika stor tum-storlek. I VÄRSTA FALL så kan du vara tvungen att klämma till 2 kabelskor till vardera högtalare, men det klarar min lillasyster av och hon fyller 14 :P Bara att åka o köpa några på biltema. Fungerar helt utmärkt :) eller så hittar du ett par i källaren ;)

ang basen så är det vad jag kan minnas 2st 6" eller 4" basar i någon original låda bakom gallret. Gallrena och plastdetaljerna på volvo i allmänhet är lite kluriga att finna lösningar på. Oftast trycker man på gallret åt något håll så hoppar sidan upp och så drar man den åt motsatta håll man tryckt. Men kan inte garantera att det är så. Försök att få en glipa och kika in med ficklampa och se om du hittar något fäste så du får ett hum hur de sitter ;)

Anslutningen är högnivå till basarna.

Lycka till!

/stagesix
Volvo 945 STARTAR EJ

Kollat bränslupumpsrelät? ollen

Du håller inte på med reglertiknik f&o[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=77[…]

Även på tidiga 740 sitter det ett radio[…]