Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av jetstar
Hallå!
har en lite fråga här!
har nyss monterat en pioneer AVH 3200BT (dubbel din dvd)
har ett litet problem med hur jag kopplar så skärmen kan visa film/musikvideo samtidigt som bilen körs(så klart för passagerarna inte föraren:-)
har kopplat sladden som skall till handbromsen till jord! har provat både jorden på stereo kablaget samt två olika jordpunkter i bilen! det fungerar när jag jordar den men så fort jag slår av tändningen och startar igen så kommer meddelandet upp " ATTENTION Viewing of front seat video source while driving is strictly prohibited!" detta meddelande försvinner inte förrän jag tar lös jordkabeln och sätter ihop den igen sen fungerar det till jag slår av tändningen och sen samma visa igen!!?? hur ska jag göra för att få stereon att tro den är "parkerad"??

mycket tacksam för svar!

Mvh
av jetstar
Severin skrev:JORD :-O)

Min 3200bt ska det vara + på och jag har kopplat min till elantenn ut från stereon

Bild
!! OKEJ!! fan på MDS sa dom till mig att den skulle jordas!! okay ska prova det då!! tack för tipset!!

Mvh
av jetstar
Hej!
vet inte vad jag gjort för fel,
provade att sätta den på power ant och fick bild men bara så länge tändnigen är på, när jag slår av den och på igen måste kabeln isär och ihop igen för att fungera!
sen har jag ett till problem! går det inte att köra stereon utan att vrida tändningen? känns onödigt att bara kunna ha den när tändningen är på,hela instrument belysningen är ju på då!
har konstant ström fram till stereon men får inte på den?? tänkte om det kunde vara problemet att den helt stängs av varje gång tändningen stängs av!?

stereon är en Pioneer AVH3200 BT

Mvh
Användarvisningsbild
av Severin
jetstar skrev:Hej!
vet inte vad jag gjort för fel,
provade att sätta den på power ant och fick bild men bara så länge tändnigen är på, när jag slår av den och på igen måste kabeln isär och ihop igen för att fungera!
Vad händer när du har slagit på den igen, svart bild,ATTENTION Viewing?
Prova lägg den på konstant ström kabeln
jetstar skrev: sen har jag ett till problem! går det inte att köra stereon utan att vrida tändningen? känns onödigt att bara kunna ha den när tändningen är på,hela instrument belysningen är ju på då!
har konstant ström fram till stereon men får inte på den?? tänkte om det kunde vara problemet att den helt stängs av varje gång tändningen stängs av!?

stereon är en Pioneer AVH3200 BT

Mvh

Din bil har väl ett radioläge som alla andra dvs första hacket när du vrider på nyckeln, min bil tänder inga lampor på det hacket.
Koppla in konstantström på acc och batterikabeln men vid närmare eftertanke så tror jag inte man bör koppla den på direktström då man inte kan slå av den som en vanlig stereo.
När jag "slår av" min så går den in i ett demoläge
av jetstar
Hej!
nej första läget på min bil tänder alla instrument!
och ja precis när jag slår på den igen så kommer varningen upp varvid jag MÅSTE ta loss kabeln och sätta tillbaka den igen till jorden för att bilden ska synas!
till ström går inte det måste vara jord.
av jetstar
:-)
många tack för det!!
dessvärre provade jag men min startar inte med ström utan den ska ha jord!?
vet inte men min är köpt i usa, verkar ju konstigt om det skulle ha någon inverkan!

Mvh
Användarvisningsbild
av Severin
Du kan inte koppla in denna stereo utan acc står det klart och tydligt i instruktionen,har du missat det?

Sen så säger även den amerikanska verionen att det ska kopplas till strömsidan
Volvo 945 STARTAR EJ

Kollat bränslupumpsrelät? ollen

Du håller inte på med reglertiknik f&o[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=77[…]

Även på tidiga 740 sitter det ett radio[…]