Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Har flyttat över mitt ljud till "nya" bilen.

Allt av märket GAS förutom stereon,Steget är 4-kanals.

5.25" är kopplade till stereon. Baslådan, dubbla 12" drivs av steget.
Till det tråkiga. Det kommer ingen sång ur mina 6.9", bara bas. Spelar ingen roll hur jag kopplar, har provat på alla sett, ställt in slutsteget. Kopplar jag in mina 6.9" där 5.25 sitter som drivs av stereon så kommer det sång, så högtalarna är inte trasiga.

Vad kan vara fel?

/Michael
Senast redigerad av 1 Michaelvecel, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
Använder du befintligt kablage, eller dragit nytt själv?
kan någon tidigare ägare av bilen lämnat kvar delningsfilter el dyligt, som inte släpper fram högre frekvenser.
Kablaget är det jag fick med ljudet hos BRL, även ISO-kablaget. Originalbandare satt i , gammalt par som även haft bilen. Men grejen är att ett tag funkade 6.9" och bas men jag tyckte det lät mindre bra från mina 12" så jag kopplade ur allt för att se över detta. Och nu funkar som sagt inte 6.9". Har överhettningsskydd, och har även kollat säkringarna.

Ja dom drivs av steget. Okej ska prova göra som du skriver. Dock när jag flyttat på knapparna på steget som ställer in hög/låg frekvens, så har det bara knäppt till i mina 6.9". Helt skumt blir bra less. Men ska försöka då. Tack för tipsen än så länge, återkommer ikväll. :-)-)
Så här ska det inte vara kopplat, men det är enda sättet då jag får till ljud på mina 4 källor.. Har testat kopplat original som det ska vara, men då ljuder det inte från alla ljudkällor.

Va säger ni?

Bild
Efter en timmes spelande blir Steget för varmt och överhettningsskyddet gör sitt och stänger av. Vad ska jag göra? Känner heller ingen som är duktig på billjud som kan hjälpa mig. Har fastnat i träsket :(

Lyssnar man noga kommer ett litet susande fr&arin[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Kollat bränslupumpsrelät? ollen

Du håller inte på med reglertiknik f&o[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=77[…]