Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Har problem med min nya V50 D2 Business Premium med High Performance anläggningen. Min telefon är Sonyericsson P1 med senaste porgramvaran. När jag ansluter den fungerar allt förutom att jag inte får med hela telefonboken, ingen logik vad jag kan se dvs. olika efternamn, kontakter med flera nummer etc. Någon som har upplevt liknande problem? Tips?
Prova att "trycka" över dem genom att "markera alla" i telefonboken och sedan i menyn "skicka" vcard/businesscard via bluetooth. Du kan sedan välja bilenheten och tryck på sänd.

Jag har en Nokia och har lite samma problem. Dock är inte min Nokia 100% kompatibel om man tittar på Volvos hemsida. Just telefonboken är inte markerad som "OK". Alla mina tidigare Ericsson har dock funkat 100%. alla namn visades och dessutom om det var hemtelefon, mobiltelefon eller arbetsnummer etc. Nu visar min Nokia bara nummer vilket är värdelöst då jag inte känner igen mer än kanske 10% av alla nummer i telefonboken. Du kan gå in på Volvocars hemsida och se om just din telefon är 100% kompatibel eller ej.

Skriv gärna om det fungerar eller ej.
troubadix skrev:Tack för tipset det fungerar delvis nu har jag mer kontakter i bilen dock inte alla. Finns det kanske en begränsning av kontakter, använder en arbetsmobil med ganska så måånga kontakter?
Bra att det fungerade lite bättre. Då har vi liknande problem med just kontakterna. Jag har också en jobb-mobil med flera hundra kontakter. Dock funkade allt 100% perfekt med min flera år gamla Ericsson K610 för några år sedan. Och då menar jag verkligen ALLT. Tom röstidentifieringen spelade upp namnet på personen i högtalaren så fort det ringde. Jag behövde inte ens titta på displayen.

Värt att kolla upp kan vara om det är telefonboken i telefonen den synkar mot eller om det är ett externt minneskort eller SIM-kortet. SIM-kortet är tyvärr rätt begränsat i hur många kontakter man kan ha. I synnerhet eftersom den där lagrar alla nummer separat (mobil, hem, arbete etc). Min telefon verkar bara synka SIM-kortet och inte själva telefonboken i telefonminnet. Sedan klarar inte heller min Nokia av att hålla isär mobilnummer, hemnummer, arbetsnummer på ett bra sätt men det är en annan historia.
Jag har samma problem med kontakterna i min nya bil.

Jag har en SE P1i via jobbet. Här får jag bara över ett fåtal av kontakterna till bilen, och jag kan inte se någon logik i vilka som förs över och inte förs över. Markerar jag kontakterna och skickar över dem från telefonen till bilen får jag över några fler, men långt från alla.

Jag har även en Nokia N97 privat. Här funkar allt klanderfritt. Alla kontakter kommer över på en gång när jag kopplar in telefonen.

Jag är dock inte i närheten av 750 kontakter, så det borde inte vara det som spökar. P1:an är också uppdaterad till nyaste mjukvaran.
Jag har löst problemet själv, och har nu fått synkronisering av hela telefonboken.

Problemet i mitt fall ligger i Outlook som jag använder på jobbet, och som är synkat med Telefonen.
När jag lägger upp en ny kontakt i Outlook så förs den automatiskt över till telefonen via internet. Det har visat sig att Outlook:en lägger till ett blanksteg (mellanslag) efter varje telefonnummer som jag lägger in.

Bilens blåtand synkar inte telefonnumren som har ett blanksteg i slutet.

Så lösningen för mig blev att ta upp kontakterna i telefonen och radera blanksteget. Efter det så synkar bilen kontakten utan problem.

Har inte lyckats få bort blanksteget genom att ändra kontakten i Outlook.
Hej

Har också problem med att min Ericsson Vivaz Pro bara synkar över första numret på en kontakt. Resten skiter den i. Idag provade jag att ringa en av mina kontakter. Blev inte helt road över att hamna i hans fax. :roll:

Skall prova några av tipsen i tråden så får vi se vad som händer...

/Sverre
Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]

Huvvajer

Toppen tack det ska kollas upp.

XC90 USA Köp med motorproblem

Har stiftet gått av och ramlat ner när […]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande […]