Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av KentJ
Har idag en SC-805 i min V40. Ljudet i min S80 (som hade HU-801) var sjukt mycket bättre. Eftersom jag är en "originaltok" så gillar jag inte när det ser ut som att en månlandare kraschat in i instrumentpanelen (dvs en eftermarknads stereo).

Min fråga är mao: Vilken är den "bästa" Volvo original huvudenheten som går att få in i en V40? Även om visst arbete skulle krävas med inkodning, inkoppling eller modifiering av plast..

Skulle sjukt gärna vilja ha in en HU-801 med tillhörande kringutrustning.. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av KentJ
Svarar mig själv, verkar som att HU-1205 verkar vara det optimala. Någon S80-stereo verkar bara vara att glömma.. :(
Användarvisningsbild
av KentJ
Svarar åter mig själv - HU-1205 verkar vara en raritet.. Dessutom jämförbar med HU-605. Inget jättelyft precis.

Efter att ha trålat runt på SVXC forumet så vet jag vad jag vill nu! En HU-801 bör gå att mha en Dremel att få in i mittkonsolen. Återstår att lösa hur man får ordning på bakgrundsbelysningen i och med att min inte har CAN buss och var man ska sätta centerhögtalaren. Men utmaningar är la till för att lösas, ellerhur? :D

Är det 50mil 2ggr/v eller 20mil/dag? Diese[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lå[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]