Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Gathor
Tjenare.

Var en snabbis i stan och plockade up 4 st högtalare och 2 st slutsteg. Och en bass.

Högtalarna är på 200w var. och slutsteget ligger på 2x100W. Bass på 400W
Så..
Högtalare 200W
Högtalare 200W
Högtalare 200W
Högtalare 200W

BASS 400W

Slutsteg 2x100W
Slutsteg 2x100W

Ritade ett litet schema fort på hur jag tänkte koppla allt. Men då använder jag väll bara 100W på bassenBild?

Hur får jag till det så det blir 200W?

Vissa mig gärna ett schema som kanske är lite bättre ritat än de där ^^ :P

Snabbt svar skulle vara najs då jag plocker in allt i bilen imorn. :P

Mvh Jesper.
Användarvisningsbild
av olindh
Låter som en fråga för folket på garaget, dom kan det där bäst. Själv är jag ingen basmänniska så jag hade nog skippat basen och kört så jag hade slutsteg till alla fyra högtalarna istället.

Kolla om det finns någon märkning på stegen hur man kopplar in om man vill ha all kraft till en kanal. Vad är det för steg?
Användarvisningsbild
av olindh
Det bästa tips jag kan ge dig är att läsa bruksanvisningen. Det borde även stå på steget där man kopplar in högtalarna hur man ska koppla om man bara vill ha en kanal. Jag vet inte ens om alla steg klarar av att ge all effekt på en kanal.

Kolla med grabbarna på garaget annars, dom vet säkert.
av Gathor
kom fram till ett problem till tror ja.. Hittade inge sub kanal på stereon.. Går det lika bra att köra bassen på Rear ingången? blir det inte jobbigt med musik i bassen?

Notera att jag aldrig har installerat in slutsteget tidigare. Behöver all hjälp som kan erbjudas :P

Eller ifall den har en ingång fast det inte står?
av Gathor
Notera precis att du hade svarat. Kan man slängain en tråd med en länk till denna? eller räknas det som spam?

Bruksanvninsingen va lite dålig.. fanns ca 2 sidor om ingenting :P står inget om hur man kopplar in något förutom till batteriet och Remote på stereon.
Användarvisningsbild
av olindh
Länka inte, kör klipp och klistra istället, det går fort. Ledsen att jag behöver hänvisa till en annan sajt men man är ju så illa tvungen när det inte finns så mycket bilstereokunnigt folk här.
Användarvisningsbild
av olindh
Jag tror inte du ska koppla från iso-kontakten till slutsteget. Det skulle underlätta om du tog bilder på de inkopplingar som finns på slutsteget.
av Gathor
Bilder kommer då senare i kväll.

Och det finns ju inget annat uttag på stereon än ISO uttaget och line out som inte fungerar som det ska?

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]

Hade varierande tomgång i min 99a 2,5t F&oum[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kort […]