Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Hesse
Hej!
Jag är ny på det här forumet och jag är sedan fyra år ägare till en Volvo V70 R-98 2WD. Det sitter navigator i den, men när jag köpte bilen var det bara en skiva med för kontinenten (Tyskland mm. (importbil)). Eftersom jag inte far omkring i Tyskland och Holland var och varannan vecka känns den inte så användbar.

Därför undrar jag nu:
Finns det någon vänlig själ som har en skiva (CD) för norden, Sverige att sälja till mig. Volvo säljer dom för 1500kr.(Uppgraderad 0548)
Det behöver inte vara den senaste uppgraderingen så länge den är för Sverige och inte FÖR gammal.
Eller om någon vet var man kan få tag i en skiva till bra pris.
Jag tror inte den tar brända skivor...Vi har testat att bränna vår egen skiva och det köpte den inte.

MVH En mycket nöjd Volvo V70 R ägare.
av Stimo
De finns två olika versioner av CD skivor till RTi: på gammla V70. Inna och efter 99 V48. Den du har använder då dom första skivorna. Där är sverige uppdelat i två skivor, norr och söder. Brännda skivor är inga problem ,de fungerar. Du har troligt brännt ut fel version bara. I volvos paket ingår Sverige och Danmark, samanlagt 3 skivor
Användarvisningsbild
av CarMan
det går bra att bränna skivorna (men det är inte lagligt :oops: )
den ska ta brända skivor.
av Stimo
de gör dom, De fungerar. Har de själv på min V70-98. Så de e inga problem. Men vi ska nog inte prata mer om de, för här på forumet så är kopierad programvara de enda dom ser som olagligt och inte får diskuteras. Mer frågor kan du ta via mail till mig om du vill veta mer om dessa olagligheter
av Folke
Jag fick med i min v70 skivor.

Men jag vill göra backup skivor för eget bruk ( vilket inte är olagligt ), vill köra med backup skivorna i bilen och ha orginallen kvar hemma.

Men jag vet däremot inte vilket format jag ska göra de i?!? DVD+, DVD - , CD+ eller i CD-

Bilen är 00:a

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]