Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av bobbah
Hej, är ny här och tänkte börja skruva med min ny inköpta v40 t4 -03:a. :D

Och det jag först vill börja skruva med är ljudet i bilen. Stereon är jag nöjd med men har lite frågor ang. nav. och inkoppling.

Koden har jag givetvis inte fått och misstänker att volvo själv kan ta reda på den åt mig men då kommer det väl att kosta.. :???: Och för att vara på den säkra sidan när jag skruvar tror jag att koden behövs om stereon skulle tappa spänningen.

En manual har jag ej heller fått men frågan är om den behövs då inkopplingsförfarande och tekniska specifikationer kanske kan nås på annat håll?

Alltså, vart kan jag vända mig om jag vill koppla in fler/byta högtalare alt. bas?

Fick givetvis ej heller med rätt dvd till min nav. (alla länder utom sverige) får höra med volvo om de kan hjälpa mig med detta också, men samtidigt undrar jag om min hu-1205 klarar av dvd då det inte ens finns någon sk. "dvd-logga" på fronten, finns bara cd logga. Varför jag undrar beror på att den inte ens vill svälja den europeiska dvd'n...

Som sagt är ny på detta och hoppas jag inte låter för förvirrad!

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av Severin
Kan inte hjälpa dig med allt men:

* Systemets funktioner är baserade på CD-ROM-kartor, likadana kartor som används till våra övriga bilars Navigationssystem.

* Kartorna finns på CD-ROM-skivor för Europa som f.n. täcker följande områden:

Södra Sverige och Danmark

Benelux-länderna

Tyskland

Frankrike

Österrike, Schweiz och Italien

Storbritanien

Spanien

http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 210704.htm
av bobbah
Det är en riktning att gå... :) Märkligt att säljaren bifogar dvd skivor då..

Får ta kontakt med säljaren och volvo.

Tack för hjälpen.

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]