Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Mackan_GBG
Har (tyvärr) Performance-stereon/anläggningen i min C70N och tänkte byta ut högtalarna till något vassare. Någon som gjort detta och märkt någon större skillnad eller måste man även skaffa sig ett slutsteg för att det skall låta hyfsat?

Någon som förresten vet vad det är för storlek på högtalarna i framdörren på C70N?
Användarvisningsbild
av micke011
Jag måste väl erkänna att det låter tillräckligt bra med Performance även om det inte hade skadat med HP eller PS. Visst är det lite för tunn bas men samtidigt märker man att det är stor skillnad på skivor och även om man spelar upp från CD, radio, USB-sticka eller iPod. Så jag har nog inga planer på att uppgradera, men missförstå mig rätt..musik är väldigt viktigt för mig, men samtidigt är det mycket viktigare vad som strömmar ut ur högtalarna än hur det låter (till en viss gräns naturligtvis och ja, det stämmer - det är inte alls särskilt mycket opera eller klassisk musik utan mer blandat med förskjutning mot hårdrock/rock).
Användarvisningsbild
av Fellow
Jag byter högtalare i min bil men jag byter även stereo och sätter in slutsteg. Ljudet i performanceanläggningen är avskyvärd! Men finns de som satt i diskanter endast tillsammans med orginalhögtalarna och det gör ett väldigt lyft kan jag säga! Men gillar man ljud och musik så ska man satsa lite:)
Användarvisningsbild
av Fellow
Mackan_GBG skrev:Stereon byter jag nog inte men elementen vill man nog byta. Får börja där och se om man måste skaffa slutsteg.
Tja slutsteg gör itne saken sämre. Kan då varmt rekommendera DLS stegen som har högnivåingång och automatiskt startfunktion. Slipper du dra lågnivåomvandlare för att koppla in grejerna:)
av Mackan_GBG
Fellow skrev:
Mackan_GBG skrev:Stereon byter jag nog inte men elementen vill man nog byta. Får börja där och se om man måste skaffa slutsteg.
Tja slutsteg gör itne saken sämre. Kan då varmt rekommendera DLS stegen som har högnivåingång och automatiskt startfunktion. Slipper du dra lågnivåomvandlare för att koppla in grejerna:)
Tack för tipset! Det var DLS-element jag tänkt att montera så då får man nog köra på ett sådant steg till.
av HåkanS
Delar din uppfattning. Monterade diskanter vid backspeglarna och fick ett ordentligt lyft i min performance. Mycket ljud för lite pengar. Köpte JBL's diskanter.
av p3car
Någon som har bytt högtalare med performance stereo. Jag har ett par DLS Reference högtalare över och jag misstänker att det skulle bli ett lyft. Jag känner mig lite osäker på att ge mig in i dörrsidorna med de krockkuddar som finns där.

Tips och erfarenheter mottages gärna.
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]