Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

jag körde med en sådan ett tag, det fungerade hyggligt. Jag har testat ett par olika FM sändare och har inte varit helt nöjd med någon. Min slutsats är att kassetten är bättre (men det finns säkert många som inte håller med mig)
Jag tycker tvärtom. Köpte en kasettadapter på teknikmagasinet och tyckte ljudet blev helkasst. Betydligt bättre ljud med den här http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php ... kmagasinet

Nu har jag monterat in iPod-adapter och ångrar det inte för fem öre. Iof är det ju en lite annan prisklass.
av yuphin
Stupid-Flanders skrev:Jag tycker tvärtom. Köpte en kasettadapter på teknikmagasinet och tyckte ljudet blev helkasst. Betydligt bättre ljud med den här http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php ... kmagasinet

Nu har jag monterat in iPod-adapter och ångrar det inte för fem öre. Iof är det ju en lite annan prisklass.

Tycker ju det borde bli bättre ljud via kassettadapter då det går via kabel, men då har jag tydligen fel...
av Fred
Själva ljudkvalitén är nog ganska likvärdig...dock är kassettadaptern mycket mer stabil. Speciellt i storstäder är FM-sändarna ganska värdelösa.

Givetvis kommer ingen av dem i närheten av en riktig iPod/mp3-adapter men alla vill ju inte lägga såna pengar på ljudet i bilen.

Mvh
/Fred
av valneg
Jag har testat just en sån adapter och det var ingen upplevelse direkt. Dåligt ljud och själva mekaniken i kassetten lät som bara den i alla fall mitt ex. Skulle fundera på andra alternativ....
av Fred
Då hade man slitna magnetband som drogs över tonhuvudet. En kassettadapter fungerar inte på samma sätt.

Om jag skulle bli tvingad så tar jag 10 gånger av 10 lite sämre ljudkvalité med kassetadapter än en FM-sändare som sprakar, knastrar och helt tappar kontakten...

Eftersom yuphin bor i Stockholm så kommer han bli väldigt besviken på en FM-sändare, de är som sagt hopplösa i storstäderna.

En iPodadapter är givetvis det enda som kan ge riktigt bra ljud eftersom det är "hard wire" med väldigt liten risk för störningar. Det går att få tag i USA-specvarianten för dryga tusenlappen och då är man hemma! :D Visst det är tusen spänn mer än kassetten men om man lyssnar mycket på mp3 så är det värt det! Ska man sen sälja bilen kan man ju sälja adaptern och få tillbaka mycket av det.

Mvh
/Fred
av yuphin
jag köpte netonnets kassettadapter och det fungerar utmärkt, inga ljud alls från kassettbandet...mycket bättre än fmsändaren som det ofta blir störningar från...och adaptern kostade bara 49kr :)

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]