Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av 9070
Hej

Är på jakt efter en GPS-antenn med inbyggd TMC mottagare. Någon som vet ifall det finns någon sådan?

Tar tacksamt emot alla tips
om du talar om volvo org så är svaret nej, har faktiskt inte sett någon annan heller , beror säkert på att det är så helt olika frekvenser, gps på sattelitfrekvens och tmc via fm radionätet
av 9070
TRTR, Tackar som f-n. Men ett litet problem, jag förstår inte vad det står. Någon som kan förklara vad det står i texten? Finns det olika anslutningar eller bara den som på bilden?

9070
av 9070
Tackar för informationen TRTR

Jag har lyckats köpa en stereo från Bluepower http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... rt=2270948

Ville på ett eller annat sätt koppla in TMC mottagare till denna. Dock har jag fått svar från Bluepower att detta inte går. Men jag skall ändå göra ett försök att få det att fungera. Måste ju finnas en möjlighet att få TMC att fungera på en stereo som har denna funktion

9070
Användarvisningsbild
av TRTR
9070 skrev:Tackar för informationen TRTR

Jag har lyckats köpa en stereo från Bluepower http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... rt=2270948

Ville på ett eller annat sätt koppla in TMC mottagare till denna. Dock har jag fått svar från Bluepower att detta inte går. Men jag skall ändå göra ett försök att få det att fungera. Måste ju finnas en möjlighet att få TMC att fungera på en stereo som har denna funktion

9070
Vad är det för OS på den stereon? Om du ska ansluta en TMC mottagare så måste du kunna konfigurera den på nåt sätt, som COM port för att IGO ska hitta den. Bluetooth mottagare passar nog bäst till den.
Användarvisningsbild
av leiwi
TRTR skrev:
9070 skrev:Tackar för informationen TRTR

9070
Vad är det för OS på den stereon? Om du ska ansluta en TMC mottagare så måste du kunna konfigurera den på nåt sätt, som COM port för att IGO ska hitta den. Bluetooth mottagare passar nog bäst till den.
ja det kan ju vara värt lite mackel att försöka få IGO att ansluta mot TMC, problemet är ju att Igo vill veta på vilken COM port TMC mottagaren är ansluten till (räcker inte med en TMC antenn),och vad jag kan se så finns det ingen sådan hårdvara i stereon , en liten chans har du kanske , om det skulle kunna gå att BT på stereon skulle kunna konfigureras att ta emot data som en COM port.
Om .. detta är möjligt gäller det ju att hitta en TMC mottagare som kan strömförsörjas från bilen och kan sända data via BT.
Det känns som lite "overkill" men vad fan dom är ju på månen.
Skulle avra roligt att höra hör det går för dig
Lycka till

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]