Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Dimman82
Hallå!

Skulle behöva lite hjälp :) Jag har en XC90 från 2005 och tänkte ge mig på att installera en iPOD ingång i den.

BRL har två lådor som gör det möjligt:

http://shop.ces.nu/product_info.php?cPa ... cts_id=281
eller
http://shop.ces.nu/product_info.php?cPa ... cts_id=270

Först måste jag alltså bestämma om jag har en MOST eller HU huvudenhet... Jag kollade kvitton och instruktionsboken, men det står fan ingenstans! Är det någon fysisk skillnad på dom som man kan se? Eller var kan man möjligen ta reda på det?

Sen är det själva monteringen när jag väl har en låda som passar. Det verkar ju vara plug and play så det är relativt rätt fram. Finns det nån faq med bilder som visar hur man plockar loss själva stereon i en xc90 och hittar rätt kontakt på baksidan? Är det svårt om man är någgorlunda teknisk, men inte har så stor erfarenhet av bilar? Närmaste BRL är nämligen typ 20 mil från mig...

Tacksam för alla råd!
av s6025t
Du ska ha MOST till xc90
Tänk dock på att du behöver high performance eller premium sound för att den ska fungera det står väl i diplayen när du startar stereon vilket system du har...
HU heter stereo apparaterna i s60 v70n så den passar inte i xc90
av Dimman82
Right!

Om alla XC90 har MOST är det enklare... Dyrare iofs också, men man får ju aux och usb för det.

Finns det någon guide nånstans till hur man monterar borta konsollen med stereo då? Och vilken ingång man ska koppla sig in på? Är dom märkta på något sätt?

Jag kollade lite idag - det verkar som att man börjar längst bak med att montera bort mittarmstöder mha några stora spakar längst ner på den som man kan nå från baksätet. Men det vore bra med en guide med bilder - har sett några sådana här förut till diverse saker...

Jag har High Performance!

Tack förresten :)
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]