- lör 15 aug 2009, 20:57
Hej Alla
Har 2 frågor
Har letat efter information, men ej hittat det jag söker. Det borde finnas, så länka gärna.
V70 -00 gamla karossen.
1. Första frågan - Montera slutsteg
Vill dra lågnivå och signal från stereon bak till kombin.
1. Hur får man ur stereon och behövs det? Kanske redan framdraget till någon kopplingspunkt?
2. Hur drar jag kabel lämpligast? Inte mycket till trösklar att dra i, om man jämför med lite äldre bilar.
3. Vilken typ av kontaktering är det till lågnivån?
2. Andra frågan - Mobiltelefon
Vad jag förstår ska det finnas en anslutning någon stans vid pedalerna att dra till en installation av mobiltelefon och handsfree. Behöver lite hjälp med hur man gör. Kopplingsdon, vilka prylar behövs osv. Telefon en gammal hederlig Nokia med "bil-kontakten".
Tacksam för lite hjälp.
Hälsningar
Magnus
Har 2 frågor
Har letat efter information, men ej hittat det jag söker. Det borde finnas, så länka gärna.
V70 -00 gamla karossen.
1. Första frågan - Montera slutsteg
Vill dra lågnivå och signal från stereon bak till kombin.
1. Hur får man ur stereon och behövs det? Kanske redan framdraget till någon kopplingspunkt?
2. Hur drar jag kabel lämpligast? Inte mycket till trösklar att dra i, om man jämför med lite äldre bilar.
3. Vilken typ av kontaktering är det till lågnivån?
2. Andra frågan - Mobiltelefon
Vad jag förstår ska det finnas en anslutning någon stans vid pedalerna att dra till en installation av mobiltelefon och handsfree. Behöver lite hjälp med hur man gör. Kopplingsdon, vilka prylar behövs osv. Telefon en gammal hederlig Nokia med "bil-kontakten".
Tacksam för lite hjälp.
Hälsningar
Magnus