Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kez_style
Jag har försökt köpa subwoofer lådan som sitter i volvo V70N (endast lådan utan bashögtalare och slutsteg)

Vet någon eller har någon ett sådan låda som är till salu?
Vill ha endast låda men enligt volvo måste jag köpa deras slutsteg och bashögtalare för att få lådan :cry:
Användarvisningsbild
av frilins
Varför bygger du inte lådan själv?
Kan du inte själv så fråga på något lokalt snickeri.
Användarvisningsbild
av Loner
Ja av volvo kan du bara köpa det färdiga kittet, den så kallade lådan:

Nu är det ju ingen låda i fysisk mening, utan det är ju en plan plastbit som det sitter ett element och en förstärkare fast på.

Så precis som det sägs här, snickra ihop en egen i MDF eller be ditt lokala snickeri skära till skivan åt dig.

Bild

/L
Användarvisningsbild
av kez_style
Loner skrev:Ja av volvo kan du bara köpa det färdiga kittet, den så kallade lådan:

Nu är det ju ingen låda i fysisk mening, utan det är ju en plan plastbit som det sitter ett element och en förstärkare fast på.

Så precis som det sägs här, snickra ihop en egen i MDF eller be ditt lokala snickeri skära till skivan åt dig.

Bild

/L
Okay, ska nog kolla upp men brl o mds ville ha va 1700 kr för en låda :shock: ... tack för bilden...
Användarvisningsbild
av frilins
Tror att ett lokalt snickeri blir billigare...
Användarvisningsbild
av Loner
BRL/MDS, vad är det för nått dom säljer då?

Det skulle ju gå att plasta en låda som ersätter reservhjul och all plats som finns där under :roll:
Användarvisningsbild
av kez_style
Loner skrev:BRL/MDS, vad är det för nått dom säljer då?

Det skulle ju gå att plasta en låda som ersätter reservhjul och all plats som finns där under :roll:

Om jag hade köpt baslådan via volvo så hade jag inte haft något reservhjul? hmm oj d visste jag inte...tänkte snickra lite själv imorn o kolla hur d går :)
Användarvisningsbild
av kez_style
frilins skrev:Tror att ett lokalt snickeri blir billigare...

ska nog testa ett själv... om jag inte lyckas blir d nog snickeri :) men tack för förslagen.. :)
Användarvisningsbild
av CarMan
vad blir prisskinade mellan volvos aktivabas & en hemabyggd med samma ljudkvalite & styrka?
Användarvisningsbild
av frilins
CarMan skrev:vad blir prisskinade mellan volvos aktivabas & en hemabyggd med samma ljudkvalite & styrka?
Köper man nytt så kanske man lika bra kan titta på Volvos men om man ändå tänker bygga låda själv så finns det massor av annonser på subhögtalare+slutsteg till bra pris på blocket t.ex. ner till c:a 1000 kronor.

För egen del så blir det tvunget för mig att hitta på något annat om jag vill ha en subwoofer, har monterat extrasäte så Volvos original woofer kan inte användas!

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]