Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av 244
Halloj!

Har sökt men inte hittat tillfredsställande svar.

Någon som har bra tips på vad man med fördel kan sätta i för högtalare i bilen för bättre ljud?? Tänkte köra på min JVC 4x50 mosfetstereo, alltså inte driva ngt med separat steg, och använda befintliga högtalarplatser utan modifieringar. 5:25:or i fram, 6,5:or i bak?? Dom i bak är ju iaf lite större än dom i fram. Tänkte byta både högtalarna i framdörrarna och i bakdörrarna. Får se om man bygger vidare sedan kanske.

Volvos bakdörrshögtalare kostade inte så blodigt nya, 1000:- paret. Om dom sedan står sig mot eftermarknad har jag ingen aning om.

Ös på med tips och erfarenheter så kanske det kan bli lite roligare ljud tillslut! :D
Användarvisningsbild
av olindh
Till framdörrarna rekommenderas Sony HT130CN.

Vad har du för högtalare i bakdörrarna? Kolla om du har dom högtalarna med rör på baksidan. Har du det så kan du gott behålla dom för det är ganska bra bas i dom. Dom är specialdesignade för att utnyttja 850s tjocka dörrar och ge bra bas.
av 244
olindh skrev:Till framdörrarna rekommenderas Sony HT130CN.

Vad har du för högtalare i bakdörrarna? Kolla om du har dom högtalarna med rör på baksidan. Har du det så kan du gott behålla dom för det är ganska bra bas i dom. Dom är specialdesignade för att utnyttja 850s tjocka dörrar och ge bra bas.
Tack för tips! :D Har högtalarna som är limmade och skruvade mot en form av rörkonstruktion. Kan det vara en idé att sätta i nya volvo orginalhögtalare i bak tror du?? Kostar 1000:-/paret på volvo.
Användarvisningsbild
av olindh
Det tycker jag låter dyrt. Är det något fel på dom du har?

Jag kör iallafall med original i bak och Sonys i framdörrarna. Finare ljud i fram men bättre bas i bak. Man kan sen justera med fadern så att man blir nöjd.

Jag är nöjd med ljudet i framsätena iallafall, i baksätet vet jag inte hur det låter.
Säkra bakluckan vid frakt?

I sådana fall brukar jag kroka på sl&a[…]

Klossar byttes runtom vid 6000 mil. <...> T[…]

Någon skillnad om du kör och gasar elle[…]

Motorvärmare 850

Tack för era svar. Det blir en slangvärm[…]