Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frilins
Är det någon som vet var den fördragna kontakten till slutsteget sitter och var slutsteget ska monteras i en v70n?

Tråd flyttad till rätt avdelning.
Mvh Ramon /Admin

Tack Ramon, tänkte inte så långt.
Senast redigerad av 1 frilins, redigerad totalt 0 gånger.
av Teemu
sitter inte stegen under passagerar sätet fram?
Användarvisningsbild
av ER
Teemu skrev:sitter inte stegen under passagerar sätet fram?
Stämmer bra, på min S60-02 var det inte fördraget nåt, med det var en baggis att fixa med adaperkablaget.
Användarvisningsbild
av Loner
frilins skrev:Är det någon som vet var den fördragna kontakten till slutsteget sitter och var slutsteget ska monteras i en v70n?
Steget skall sitta under passagerarstolen, och tror inte nån modell har fördraget kablage.

/L
Användarvisningsbild
av frilins
Men om det inte är fördraget varför följer specialkabel med slutsteget?
Är det för baksidan av radion, helt enkelt?
Och är då högtalarkablarna dragna från slutsteget under stolen?
Hoppas ni inte tycker frågorna är för naiva...
Användarvisningsbild
av ER
frilins skrev:Men om det inte är fördraget varför följer specialkabel med slutsteget?
Är det för baksidan av radion, helt enkelt?
Och är då högtalarkablarna dragna från slutsteget under stolen?
Hoppas ni inte tycker frågorna är för naiva...
Inget alls var fördraget för mig.
Specialkabeln innehåller dels strömkabeln som du skall dra från säkringsboxen vid förrardörren tvärs över instrumentbrändan och under mittkonsollen till passagerar stolen(låter värre än vad det var). Den andra kabeln som är större är helt enkelt den del som tar ljudsignalen från steget och inte huvudenheten men låter dig utnyttja bilens kablage. Du kommer alltså inte att ha någon kontakt istoppad i huvudenhetens högtalarutgång men utnyttjar bilens ordinarie kablage till högtalarna från stereon. Adaptern sitter dels i slutsteget och sen vidare till bilens högtalarkablar bakom stereon. Medans vinklade DIN-kontakten i denna kabel går från huvudenheten till slutsteget så den vet vad den skall behandla och förstärka.
Sen tillkommer mjukvara för ca 4-500kr inkl nerladdning.
Användarvisningsbild
av frilins
Jaså mjukvara behövs?
Tack för era svar!
av NCR
Vad kostar en sån förstärkare och finns det lågnivåutgång på den?
av frilins2
Du kan köpa PA300 (4x75watt) eller PA200 (4x50watt) på Volvo och då ska dom om jag minns rätt kosta c:a 2300:- respektive 1700:- men vad kabeln kostar vet jag inte.
Skroten säljer också slutstegen och dom säljs för omkring tusenlappen och då medföljer kabeln på en del.
Sök på bildelen.
av NCR
frilins2 skrev:Du kan köpa PA300 (4x75watt) eller PA200 (4x50watt) på Volvo och då ska dom om jag minns rätt kosta c:a 2300:- respektive 1700:- men vad kabeln kostar vet jag inte.
Skroten säljer också slutstegen och dom säljs för omkring tusenlappen och då medföljer kabeln på en del.
Sök på bildelen.
Bra tips, skall göra det.

Sen är ju frågan om det gör någon skillnad för min del. Har Addition-paktetet med 6(?) högtalare....
Svårlösta vibrationer

Mycket man kan ha. En av mina kusiner har en maski[…]

Vad är det för fläckar?

Jag är inte säker var det l&aum[…]

VOLVO V60 2021

FÅR INTE IGÅNG GPS:N STÅR BAR[…]

Byta kondensor själv?

Jag står precis inför samma problem sj&[…]