Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Var iväg på lunchen och köpte en ipod-adapter till min sterero HU603 men funderar på om jag fått rätt grejor. Den kabeln som ska in på baksidan av stereon är en "mini-din" med 8 stift (se nedan hur stiften är placerade) Är det rätt kabel? Har aldrig plockat lös stereon så jag vet inte hur den ser ut på baksidan.

...
...
..

Bilen är en V70-04
av Knota
Monterade Ipod-adapter till min HU-603 i feb. 2006, då behövdes följande:
30667973 Adaptern
30664142 Kabel, även kallad lång Melbus-kabel
30775373 Monteringssats

Grejerna kan ju ha bytt artikelnummer under åren, men kabeln hade som jag minns det åtta stift,
sju cirkelformigt placerade och ett i mitten.
Min adapter är monterad under bagagegolvet, matningen togs vänster bak.
Kanske finns det andra artikelnummer som gör att adaptern kan placeras i kupén.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Det här är inte original eftersom volvo slutat sälja den. Köpte den av en butik som håller på med bil-ljud. Killen i butiken verkade osäker men han var "nästan" säker att det var till HU-modellerna. Är därför jag är osäker på om jag fått rätt eller om jag fått den varianten som är till tidigare SC-modeller.
av Knota
Sök på "ingångar på stereo 650" så finns det en bra bild av baksidan på stereon.
Vet inte vad som skiljer 603 mot 650, men den 8-poliga kontakten bör inte skilja mellan modellerna.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Jag har fått fel. Hittade bild igår på baksidan av en SC-805 och det är den varianten jag fått.

Tack för hjälpen ändå Knota :)
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Fick den rätta adaptern idag så förhoppningen är att efter påsk ska den sitta på plats
:D

När det gäller rost: -Borsta bort med st[…]

LED - bländande halvljus

Vid det här laget kan jag direkt se om det &[…]

@lennarte , Precis, det är 3500 kg på […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]