Den inbyggda USB-porten i HP stereon på de senaste -09:orna, den har inbyggt iPod interface om jag inte har fattat hela saken fel? Och då är det väl så att den är kopplad för att förse iPod med ström via firewirepinnarna eftersom dessa är 12v och volvo då inte behöver konvertera till 5V. Eftersom iPhone 3G inte tar emot laddning via firewire längre så är det säkert därför volvon inte laddar iPhone 3G men klarar av att synca den i övrigt.
Detta är säkert anledningen till att inte Xperia laddas heller. Då återstår följande.....Det finns en adapter till iPhone3G man kan koppla in i slutet på en iPhone/iPod kabel som gör att den klarar av att ladda. Jag har hittat trådar här på forumet som sagt att den fungerar alldeles utmärkt att ladda iPhone3g i.
På denna konverter finns som synes även en mini-usb utgång som påstås kunna ladda andra mini-usb.
Är det någon som har några bättre idéer som hör av er, det känns som om 44 dollar plus frakt är lite mycket pengar att slänga ut på att testa något som kanske inte fungerar.
Iallafall verkar det vara säkertställt nu att Volvos inbyggda USB-interface inte klarar av att ladda telefoner/usb enheter som bara kan laddas via USB och inte firewire som de tidiga iPhone/iPod enheterna kunde.
Varför köper jag inte bara en vanlig laddkabel kanske nån undrar? Ja är det någon som har en laddkabel för Mini-usb som är rak och inte med spiralsladd så att jag kan gömma kabeln i skåran på mittkonsolen från baksätesuttaget så skicka mig gärna en länk på den, jag behöver även ca 1,5 meters kabel för att den ska räcka ju.