Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av malte74
hej alla! ny på forumet så ber om ursäkt om liknande fråga varit uppe förut!
har en 850glt-95 med en sc-805 stereo (den med både cd/kassett) och bytte det första jag gjorde
ut orginalhögtalarna till fina jbl 5.25 i de 4 dörrarna och satte även i ett par canton diskanter under
orginalgallren i instrumentbrädan. jag misstänker starkt att något är felkopplat bakom stereon...
först och främst spelar bilen knappt antydan till bas i framdörrarna (ingen direkt luftvolym bakom dem men ändå..)
och bara marginellt mer bak så jag misstänker starkt ett fasfel..
vidare är fadern skum... den består av ett skjutreglage där läget rakt ner enbart spelar framdörrarna och läget rakt upp både bakdörrarna och instrumentbrädan.. ska det vara så? rent logiskt känner jag att reglaget uppåt borde spela framhögtalare och nedåt de bakre och i synnerhet att framdörrar och instrumentbräda borde spela samtidigt, inte brädan och bakdörrarna...
har inget schema på färger så kan inte på ett enkelt vis kolla bakom stereon om det stämmer och det vore skönt att slippa riva ner dörrsidorna igen bara för att kolla kabelfärger så vet någon hur det ska vara vore jag mycket tacksam!

När det gäller rost: -Borsta bort med st[…]

LED - bländande halvljus

Vid det här laget kan jag direkt se om det &[…]

@lennarte , Precis, det är 3500 kg på […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]