Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sidhabo
Försökte köpa en kabel till min radio hos Bilia. Hade artikelnummer men den kabeln såldes inte mer :(
Så jag kanske får koppla själv om jag inte hittar nåt på skroten.
Hittade kontakt-beskriving på nätet. Undrar bara ifall den kontakt för bilen jag hittade även är samma för min 745. Nån som vet ?

Bild
Senast redigerad av 1 sidhabo, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Fått igång radion nu. Det var rätt bökigt. Den kabel jag hade var för 94x . Bilkontakten i min 745 är en 3x3 fyrkantig vit nio-polig sak "old style". Gick till MDS Superstore i Göteborg och frågade ifall de hade nån sån kabel. Det hade dom inte. Mycket beroende på att dom menade att Volvo inte vill publicera pin-definitionen för den "gamla" kontakten som sitter i min 745. Låter ovanligt korkat tycker jag. Är de verkligen så kortsynta att de håller inne med sån information för att få en att köpa en ny radio ?? Men det kanske stämmer för Bilia hade ingen hjälp att erbjuda när jag gick till dom.
Hur som helst övertalade jag MDS killen att bygga en ny kabel till mig (på min egen risk ... :)
Ja , det funkade perfekt. Kostade 200 kr, vilket det var väl värt.
Slapp åka runt på skrotarna och leta efter kabel. Får väl gissa då att min "orginal" radio till 745:an möjligen var en "orginal" radio till 94x ... Eftersom det var så hopplöst att hitta en kabel till den för 745.
Jag kollade Haynes bokens kopplingsschema men där fanns det inga pin-nummer angivna så man kunde inte lista ut ifrån den hur man skulle koppla den.

Får gratulera!! Vad hade du för miltal[…]

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]