Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Degnell
Min bil är utrustad(eller om det är standard) med en funktion som innebär hastighetsberoende volymreglering, volvo har säkert nått flashigare namn på det. Hur som helst undrar jag om man kan ta bort det på något sätt? Jag tycker det är rätt irriterande när man ställer in volymen som man vill ha den och sen åker ut på motorvägen och måste sänka volymen då hastigheten ökar.
Användarvisningsbild
av Ticken
Ärligt talat så har jag inte ens hört talas om det.. Därimot har jag hört talas om bågen du har på din arm. Har nämligen en likadan :) K4?

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Severin
Degnell skrev:Min bil är utrustad(eller om det är standard) med en funktion som innebär hastighetsberoende volymreglering, volvo har säkert nått flashigare namn på det. Hur som helst undrar jag om man kan ta bort det på något sätt? Jag tycker det är rätt irriterande när man ställer in volymen som man vill ha den och sen åker ut på motorvägen och måste sänka volymen då hastigheten ökar.
Klart det går att slå av det, asc(active sound control)
på min sc 805 (v70-00 så slår man av den genom att hålla in "cd" knappen
Användarvisningsbild
av Degnell
Turbo+ skrev:Ärligt talat så har jag inte ens hört talas om det.. Därimot har jag hört talas om bågen du har på din arm. Har nämligen en likadan :) K4?

/Turbo+
Jovisst, 15 månaders KB vid det som hette K4 när jag ryckte in och Arméns Jägarbataljon(AJB) när jag muckade. Lätt top 5 det bästa jag vart med om i hela mitt liv 8)
Användarvisningsbild
av Degnell
sewe skrev:
Degnell skrev:Min bil är utrustad(eller om det är standard) med en funktion som innebär hastighetsberoende volymreglering, volvo har säkert nått flashigare namn på det. Hur som helst undrar jag om man kan ta bort det på något sätt? Jag tycker det är rätt irriterande när man ställer in volymen som man vill ha den och sen åker ut på motorvägen och måste sänka volymen då hastigheten ökar.
Klart det går att slå av det, asc(active sound control)
på min sc 805 (v70-00 så slår man av den genom att hålla in "cd" knappen
Jag har ingen CD knapp. Man vrider på ett vred för att ställa stereon i CD-läge. Står det nått på displayen så man vet när det är avslaget/påslaget?
Användarvisningsbild
av Hålan
Har hittat en manual för "dolda menyer" någonstans på detta forum, där kunde man justera bl.a. ASC.
Skall se om jag kan hitta länken igen.
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Ford explorer då? Är ju en rebadgad VW[…]

XC60 2026 pureläge

Den värmer via hybridbatteriet så det k[…]

Så! Efter mycket (massor) svordommar, slit, […]

Kolla på Bildelsbasen på grillar till […]