Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av pelle1962
Hej,Hoppas att det är någon som kan ge tips till mitt problem,märkväl är ingen mekaniker.Min grabb och jag har bytt stereo i hans v70 02,vi tog bort en hu-603 och satte in en vanlig stereo .Vi hade alla kablar som skulle vara till den och panelen hade vi köpt på volvo,men allt på stereon fungera men inget ljud,någon som har något tips.Vi har även provat med en annan stereo,gick inte de heller.Tack för all tips,mvh pelle i småland
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ni har kanske inte anslutet ISO-kontakten för högtalare, bara den för ström sov

eller

bilen har slutsteg och högtalarna är därför inte kopplade till ISO / sladdarna bakom stereon.
av pelle1962
högtalarkabelen är framdragen till isokontakten,vet ej om det sitter förstärkare,isåfall var sitter den?dom på volvo säger att den sitter under passagerarstolen,men där finns ingen.Så allt är kopplat som det ser ut att det ska vara,utom antennkabeln som vi saknar sista biten till.mvh pelle
Användarvisningsbild
av TRTR
pelle1962 skrev:högtalarkabelen är framdragen till isokontakten,vet ej om det sitter förstärkare,isåfall var sitter den?dom på volvo säger att den sitter under passagerarstolen,men där finns ingen.Så allt är kopplat som det ser ut att det ska vara,utom antennkabeln som vi saknar sista biten till.mvh pelle
Har du skruvat upp Ljudet! :-O) (bara skojar)

Har du använt ISO kabel som den här?
http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp ... &VGR=B7110

Den grå kontakten är till högtalarna. I den så finns det 4par sladdar. Man kan testa om högtalarna reagerar med ett 1,5 volts batteri genom att sluta på respektive par. Reagerar högtalarna så ligger felet mot stereon. Du får kolla så att paren i ISO kontakten motsvarar volvo kontakten.
Bild

Fick du ingen felkod när du tog bort 603an?

Får gratulera!! Vad hade du för miltal[…]

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]