Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Punch
Är det någon som vet vilken av imiv modellerna det är man skall köpa om man vill kunna styra ipoden med rattknapparna och kunna se spårnamn i radio displayen? Har sett att det finns en blå en röd och en grön modell.
Har fått för mig att det är den röda jag skall ha men jag tänkte fråga här först.

Skulle även vilja veta om det är någon här som monterat en sådan box och om det var lätt eller krogligt eller om ni har några tips vi montage?

Mvh Johan
Användarvisningsbild
av Mini_ice
IMIV Röd: Det är den du kan ansluta din ipod till och använda HU´ns knappar/rattknappar. Denna stöder också video uppspelning

MII+ Grön: Då kan du koppla in valfri dvdspelare/skärm och köra genom HU´ns Television kanal. Ev genom RTI skärmen om du har sånn...

MII Blå: 2st Aux anslutningar som du kan använda som CDchrg/mdcharg (cd-växlare,md-växlare)...

Instalationen är mycket enkel om man kan lite bil el, kan vara lite krångligt att plocka ur sakerna för att komma åt radions baksida... Där du ska ansluta DIN kablaget till stereon, sen behöver du en plus och en minus.

Går även att montera boxen under passagarar sätet brevid slutsteget(om man har ett sånnt) lätt att själa + och -...
Eller om du har rti/cdväxlare så brukar man montera den i bagaget då man redan har en DIN kabel som redan går till dem....

Jag har en MII+ och tycker det fungerar klockrent!
av Moody
Har själv en IMIV i bilen och det funkar väldigt bra, ljudet är mycket bra, långt bättre än de FM-sändare som blivit så vanliga, plus att du får en osynlig installation. Det går bra att se låttitel/spårnamn etc i radiodisplayen om man har firmware för MD eller SAT installerad

Angående monteringen så är det väl inte jättesvårt, men man får inte vara rädd för att riva ner inredningen, ganska mycket som måste demonteras. Har eventuellt ett mektips på gång.
Användarvisningsbild
av Beppe
Ni verkar kunna era IMIV så jag hoppar in på den här tråden med en IMIV-RTI-fråga!

Jag har en V70 2005 med HU-850, RTI och analog TV-tuner och funderar nu på att skaffa en IMIV MII+ Grön för att koppla in ljud och bild från en dator.

1. Stämmer det att jag måste koppla bort TV-tunern för att kunna koppla in IMIVen? Gör förstås ingenting eftersom det inte är mycket analog-TV kvar i Sverige.

2. Väljer jag TV på stereon för att få ljud och bild från IMIVen?

3. Kommer jag att kunna lyssna på ljud från datorn/IMIVen samtidigt som jag använder RTIn för navigation? Eller är jag låst till att också se bilden från datorn/IMIVen så fort jag vill ha ljud från den?

/B
av carpe_nemo
Mini_ice skrev:IMIV Röd: Det är den du kan ansluta din ipod till och använda HU´ns knappar/rattknappar. Denna stöder också video uppspelning

MII+ Grön: Då kan du koppla in valfri dvdspelare/skärm och köra genom HU´ns Television kanal. Ev genom RTI skärmen om du har sånn...

MII Blå: 2st Aux anslutningar som du kan använda som CDchrg/mdcharg (cd-växlare,md-växlare)...

Instalationen är mycket enkel om man kan lite bil el, kan vara lite krångligt att plocka ur sakerna för att komma åt radions baksida... Där du ska ansluta DIN kablaget till stereon, sen behöver du en plus och en minus.

Går även att montera boxen under passagarar sätet brevid slutsteget(om man har ett sånnt) lätt att själa + och -...
Eller om du har rti/cdväxlare så brukar man montera den i bagaget då man redan har en DIN kabel som redan går till dem....

Jag har en MII+ och tycker det fungerar klockrent!

vad är egentligen skillnaden mellan den gröna och den röda, går det inte att koppla till någon extra utrustning utöver ipoden i den röda? konfunderad :?: :?: :?:

jag har cd-baserat rti system och vanlig telefon, dvs varken tv-motagare eller satelit telefon! hur funkar det med att koppla upp bilden då,måste jag in på volvo för att uppdatera stereon så den stödjer sat eller tv? eller finns det redan programmerat i stereon (har en hu-601)
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Den Röda har ipod ingång det har inte den gröna! den gröna har bara RCA anslutningar för ljud och bild...

Det var en mycket bra fråga! jag har faktiskt ingen aning hur man gör då:S

Kolla på IMIV.ca och ev skriv ett mail och se vad de säger:D
av krille21
om det finns någon som kan hjälpa mig så hjälp mig. jag har en v70 05, hu-650 stereon, för några dagar sedan köpte jag enbart en bildskärm från volvo till min bil. nu vill jag se film o digital tv på den, vad måste jag köpa? räcker det att köpa imvi o sen en extern satelit mottagare med dvd, vad måste jag göra!! billigast som möjligt
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Vänta lite köpte du skärmen på volvo??:S i så fall kan det nog bli svårt då volvos orginalskärm inte har "RCA" ingångar för bild:S Bild på skärmen och kontakterna? ev kablage???
av krille21
jaa en beganad, finns det ingen adapter då? föresten finns finns det en seperet gps precis som dvd spelare om jag vill kopppla in i en skärm?
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Hm nej det finns ingen direkt adapter till volvo skärmen detta får du nog ta hjälp av någon riktigt elektriker som kan signaler, Det finns ett x antal olika, GARMIN har en och sen har du "kines" modellen som jag har som det sitter tomtom karta i... Men de har ju "RCA" kontakter så inget du kan koppla direkt in i din volvo orginalskärm..

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]