Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Jag köpte en Navigon 7110 förra året efter i flera år haft Garmin och denna Navigon förefaller vara en riktig nitlott, eller så är jag usel på att förstå mig på den.

Ett exempel:
Säg att man är på väg norrut från Stockholm och under färden kommer man på att man vill luncha på ett ställe som heter Tönnebro Värdshus som man vet ligger på vägen men inte exakt i vilken kommun eller landskap det ligger. På min gamla Garmin började man bara slå in de första bokstäverna och under tiden man skrev så visades det bästa alternativet som skuggad text, oavsett var i hela europa målet kan tänkas finnas. Till slut när man skrivit tillräckligt mycket så har man hittat exakt det mål man vill till, eller om det fanns flera tänkta mål med samma namn, så kunde man få en lista på de olika alternativen att välja mellan. Med Navigon 7100/7110 verkar det som att man måste på förhand känna till att Tönnerbro Värdshus ligger i Söderhamn och ange detta innan man börjar söka, för annars kan man inte ens börja skriva in det man söker efter.

Är inte detta fullständigt värdelöst av en modern GPS, eller är det jag som missat något vid användandet av sökfunktionen, eller är det bara jag som inte alltid vet i exakt vilket område det mål jag vill till finns någonstans men kan avgöra det om jag får se vilka alternativ som finns?

Inget hört om det tidigare. Börja med Vo[…]

Blond läder eller ej

Nu rätt många år senare kan man t[…]

Volvo 760 mätarhus

Förmodligen reostaten. På 740 är d[…]

Sänka volvo 740 40mm?

Tänk bara på att kolla och justera om T[…]