Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Nån av Er ljudkillar här inne som vet om det låter nice med en 10" baslåda i en S60?

Funderar på o klämma in en Rockford låda med separat steg.

Kommer det bli för "tätt" utan att fälla ryggstöd och bara låta skit?

Eller funkar det att ha dem i fast läge utan att fälla något?
Kanske bara fälla armstödet?

Enligt BRL skulle det utan problem funka, men de vill ju tjäna pengar i sin tur o kanske bara säger det låter okej... :roll:
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Utav alla Er som finns här inne, som kan allt om alla Volvobilar... finns det verkligen ingen som har en baslåda i en S60???

Ska jag bli den första i Sverige alltså?
av Teemu
har ingen S60 ens, men kan inte heller se att det skulle vara något problem med en låda i skuffen på en sådan
av S.t.r.a.n.D
Teemu skrev:har ingen S60 ens, men kan inte heller se att det skulle vara något problem med en låda i skuffen på en sådan
Håller med, inte ska det bli några problem. Av alla som har baslådor i skuffen på en sedan så är det kanske 0,000001% som kör med nerfällt ryggstöd. Jag har aldrig varken sett eller hört det. Därimot så har en del armstödet nerfällt för att få mer ljud in i bilen. Ingen kan ju sitta där om du fäller ner det.
Det är iaf vad jag sett, kanske finns någon som har baksätet nerfällt men då är dom väldigt få isf.
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Helsjysst grabbar!
Tack för alla svar!
:-)))))
av suvlaki
Jag köpte 2 st 12" gas bashögtalare från brl. Har kopplat in dem nu men fan va dåligt det låter. Det är för tätt mellan kupen och bagageluckan. man känner en liten förbättring. Men nu i efterhand så tycker jag att det var bortkastade pengar. allt gick på 3000:-
Användarvisningsbild
av Ramon
suvlaki skrev:Jag köpte 2 st 12" gas bashögtalare från brl. Har kopplat in dem nu men fan va dåligt det låter. Det är för tätt mellan kupen och bagageluckan. man känner en liten förbättring. Men nu i efterhand så tycker jag att det var bortkastade pengar. allt gick på 3000:-
Var det i en S60 du monterade in basarna? Har hört att GAS ska låta väldigt bra nämligen... På sedan:are (med skyddsplåt bakom sätena) rekommenderas det ju med 2st 12" istället för 10" just för att det blir mkt bättre. Men att det skulle låta dåligt med de 12"arna? Konstigt... Du köpte Baspaketet från BRL va? Den med ett 4-kanals steg till? Vore bra att veta för jag funderar på att köpa just ett sånt paket framöver...

Några fler som har erfarenheter av GAS? Skriv gärna!
av suvlaki
det är precis det paketet jag köpte.
Användarvisningsbild
av Ramon
Okej, det var ju mindre bra att de inte låter bra... Fast jag har lagt ner det där med GAS nu... Om jag köper bas och steg får det bli Sony Xplod, köpte högtalare i den serien och är väldigt nöjd, ändå används lite mindre än en tredjedel av högtalarnas kapacitet då jag inte har steg i dagsläget. Men tackar för svaret ändå. Viktigt att veta andras synpunkter och erfarenheter innan köp tycker jag.
Användarvisningsbild
av Loner
Hade Baslåda i min 850, det är ju samma princip av bil.

Ingen mening att fälla ryggstöd eller öppna skidlucka,
kör då med dls UR12 och ett A5-steg.

/L

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]