Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av snowman
Tja!

Jag tänker byta ut min orginal stereo i S70 som tydligen är av modelen SC-805.

Priset ska ligga någonstans runt 1000-1500 kr, frågan är vilket som är mest prisvärd.
Jag har tittat på följande modeler:

Pioneer DEH-3900MP
pris 1081:-

Alpine CDE-9848R
pris 1327:-

Kan någon av dessa ersätta orginal stereon eller har ni något annat förslag?

MVH
Jimmy
av snowman
Var inne på net on net idag och skulle köpa en Pioneer DEH-3900MP (efter som jag tycker dess utseende e något bättre än Alpin).

Men de hade så klart ingen i lager och försäljaren sa att det var en gamal model som de inte fick in igen!? Jag tittade då på en annan Pioneer DEH-2000 men den hade ingen Pre-Out.

Tillslut köpte jag en : Sony CDX-GT310

för 1200 kr, men det visades sig kanske inte vara så värst bra affär även om den har rätt watt och en pre-out.

Har noterat att elgigaten har Pioneer DEH-3900MP i lager så det blir väll till att köpa en sådan och köra hela vägen till Net on Net igen för att återlämna Sonyn.

Finns det något jag bör tänka på när jag ska koppla in den nya stereon? behöver jag någon konverter för sladdarna? Min bil har 8 högtalare, hur kopplar jag ihop detta med de 4 kanalerna som finns på stereon?

Vad kan en adapter för instrumentpanelen för en Volvo S70 kosta?
av snowman
Tja!

Jag har nu bytat till en Pioneer DEH-3900MP och det blev raikalt mycket bättre ljud. Det verkar också som att volymen ändrar sig efter hastigheten.

Det finns dock en viss burkighet kvar och det är då troligen högtalarna, så man får väll se om man kanske bytar ut dem med. Men det verkar finnas en uppskjö med front system så det lär väll ta ett tag att hitta rätt.

MVH
snowman
dr.zenzen skrev:Tror även du tappar ljudkvalitet!
Tommy
Kan inte vara möjligt.... ska vara om du köper en eltronic för 249:- på Rusta då ...

Alla eftermarknadsapparater av lite kvalite jag har haft har låtit bra mycket bättre än original, och dessutom haft fler funktioner som Mp3, DVD, USB. WMA .....
B200ft svårstartad

Har kollat och jag hittar bara en temp givare som […]

Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]