Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av totfof
Som topicen lyder: tipsa om dvdspelare som man fäster i nackstöden som barnen kan ha och titta på där bak.

Vilka ska man se närmre på, vilka ska man undvika?

Ska man köpa enkla eller dubbla skärmar?

Vilka funktioner vill man ha resp. vilka är onödiga?

Tänkte köpa in mig på en under mellandagsrean så kom igen och tipsa brallerna av er nu :D
Användarvisningsbild
av Nexus
jag titta på de som ÖB sålde (2skärmar) och det var inge vidare ljud i de men fin bild var det faktiskt :) men såg plastiga och billiga ut :(
Det var mitt tips :wink:
av peter w
:D Så här har jag gjort :wink:

Bild
Bild
av Psyko
MYCKET snyggt gjort....
av totfof
peter w: ujuj, muy impressed! Orkar du gøra en utførlig beskrivning?
av peter w
totfof skrev:peter w: ujuj, muy impressed! Orkar du gøra en utførlig beskrivning?
He he tackar :wink: Jag har fotat hela processen så jag lägger väl upp lite bilder på det sen :wink:
av org2
peter w skrev:
totfof skrev:peter w: ujuj, muy impressed! Orkar du gøra en utførlig beskrivning?
He he tackar :wink: Jag har fotat hela processen så jag lägger väl upp lite bilder på det sen :wink:
DET DÄR! var imponerande bygge (på håll iaf). Har du någon typ av Carputer i bilen också? Media-spelare? Hårddisk-spelare?

Jag körde cirka 600 mil i somras med två kidz bak i bilen. (samt fru i framsätet). Jag tog med två stycke 7" LCD-skärmar och hade skaffat en 2.5" Hårddiskspelare bestyckad med en 80GB Hårddisk. Kostade mig väl totalt 2000 med hårddiskar och allt. Det var helt suveränt. Man får plats med MYCKET film på 80Gb. Vi vuxna slapp att höra samma film igen, igen och igen. Ljudet drog jag in via AUX-ingången på Stereon och Fadade bak allt ljud bak. Så ungarna tyckte det var som en BIO. Satsa inte enbart på DVD i bilen det är bara bökigt. Fixa en Media-spelare oxå Varför inte en XBOX med en 200GB Hårddisk i=? :)

När jag nu såg din infästning så blev jag ju... milt sagt ELD OCH LÅGOR!
av peter w
He he Tackar det var väldigt lätt att montera dem i nackstöden :D Jag för min del kör bara dvd tycker det räcker gott. Jag har mina monterade för dels barnen sen inför kommande utställningar :wink:
Låg räckvidd Volvo ex30

Vad har du för faktisk förbrukning d&ari[…]

I slutet av nästa år? Det är v&aum[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det går att välja om den funktionen ska[…]

Tack, ska kolla närmare på det!