Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av duvan_cky
Undrar hur man bränner en sådan skiva. Har laddat ner och fått zippat upp en stor fil som ligger på 7 GB något ting och har filnamnet .mdf samt en liten fil på 9 kb med samma filnamn .mdf.

Man får ju givetvis bränna skivorna på en Double Layer [8 GB]. Men undrar hur man bränner filerna så att det fungerar i min v70 crosscountry AWD från 2002. Eftersom dessa skivor är så dyra så vill man ju inte testa sig fram.

Skulle vara väldigt vänligt av någon att jag får svar som kan detta.

Du kan kontakta mig via min hemsida http://www.twistednuts.tk

eller skicka något till min mejl [email protected]

SKulle vara jätte vanligt av någon att å svar

Mvh: David
Användarvisningsbild
av Ramon
.mdf är en s.k. Image-fil.

Ifall du har Nero Burning Rom 6 Ultra Edition, så kan man göra så här:

Öppna Nero Express, sen väljer du "Disc image or saved project". Bläddra dig fram till mappen där imagefilen finns, ifall du är inne i mappen men ingenting syns, så ändra filformat till "All Files". Sen så går du bara vidare tills du kan klicka på "Burn".

Ifall du vill vara 120% säker på att det kommer att fungera efter bränning (det kan ju hända att du bränner på rätt sätt, men att imagefilen är defekt), så kan du testa att öppna imagefilen med ett program som heter "Daemon Tools" som kan laddas hem på nedanstående adress. Med detta program kan man skapa virtuella diskenheter på datorn med vilka man kan öppna diverse olika imagefiler i. Det är inte alltid skivan autostartas efter att man mountat den i Daemon. I sådana fall så går man bara in i "Den här datorn" och dubbelklickar på den virtuella enheten i vilken imagefilen är mountad i, finns det filer där inne så funkar det, filen är ej defekt.

En annan variant är att man mountar filen i Daemon Tools och sen inne i Nero Express väljer "Copy entire disc" och sedan väljer den virtuella diskenheten i vilken man mountat imagefilen.

Jag är dock osäker på vilket dvd-format som bilen tar, dvd+r eller dvd-r, eller kanske båda.

Daemon Tools Download
http://fileforum.betanews.com/detail/DA ... 08743218/1
Användarvisningsbild
av Ramon
SÅ det blir att köpa båda DVD-formaten -/+ DVD/R. Och testa och hoppas på att det fungerar
Japp, får nog göra det, såvida inte någon annan på forumet är säker på vilket format bilens spelare tar...

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]