Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av uno83
Nu när det är vinter gör sig den elektriska antennen påmind igen, genom att inte åka upp eller ner ordentligt p.g.a allt salt och skit. Finns det nåt bra att smörja in den med när man gjort rent, som får den att funka ett tag iaf?
Användarvisningsbild
av Brainy
5-56/wd40 fungerar dugligt. Tänk på att torka rent antennen efter att du smörjt den och kört upp och ned några ggr, annars kommer smutsen kladda fast i 5-56'n.

Så har du teflonspray så är det helt klart bästa att använda då det även håller smutsen borta.

Personligen brukar jag koppla en manuell brytare så jag kan köra med antennen nere då den inte behövs.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Hayah
Brainded skrev: Personligen brukar jag koppla en manuell brytare så jag kan köra med antennen nere då den inte behövs.

mvh
Anders
Är det lätt att göra säg på t ex min bil som är s70?
Kör väldigt mycket och lyssnar på cd så känns att man inte alltid behöver antennen då. :roll:
Användarvisningsbild
av Nexus
Hayah skrev:
Brainded skrev: Personligen brukar jag koppla en manuell brytare så jag kan köra med antennen nere då den inte behövs.

mvh
Anders
Är det lätt att göra säg på t ex min bil som är s70?
Kör väldigt mycket och lyssnar på cd så känns att man inte alltid behöver antennen då. :roll:
Du kan ju lossa panelen i bagaget och koppla ur kabel till motorn eller kapa kabeln framme vid stereon och sätta en strömbrytare .
av semmelman
Har lite vapenolja jag tänkte smörja min antenn med, kan det funka månntro? Eller ska 556 va bättre?

Bidde 5-56, men planerar hälla i lite vapenolja då jag misstänker det smörjer bättre?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
WD40 eller 5.56 är bra för att lösa men sitter kvar allt för dåligt i längden speciellt på antennen...

Kör med tex Molybydendisulfidsprayfett

Bild

Eller lithiumsprayfett...

Bild

De smörjer kanon i längden

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]