Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av perhall
Hej, jag vet att en RTI inte alltid hittar som man vill själv, men jag var i Stockholm nu i veckan och då råkade jag ut för många märkliga saker. Jag blev avledd från E18 in i en massa bostadsområden och sedan ut igen. Jag fick åka flera avfarter norrut på motorvägen för att sedan åka tillbaka några när jag egentligen bara skulle till nästa avfart. etc.
Ibland tror sig bilen vara på en annan gata än man är.
Jag rekommenderas ofta köra på bussgator (tre gånger alldeles nyss) och kommer i cirklar till ställen så att jag aldrig kommer vidare "sväng höger..." så kommer man liksom tillbaka.

Så där håller det på.

Vad kan vara fel och hur mycket ska man tolerera?

PH
Användarvisningsbild
av Phantom
Ett problem är ju att skivorna inte uppdateras så ofta som man skulle önska. Finns inte de sensaste vägarna eller andra upplysningar i systemet så kan din resväg bli lite si sådär. I sthlm-området händer mycket med vägarna som inte blivit uppdaterade på flera navigeringssystem.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har du kollat hur vägledningen är inställd? Snabbaste rutt eller kortaste rutt? t.ex. Sen finns det lite annat man kan välja. Har du valt att den ska undvika vägarbeten så leder den dig runt t.ex.

Det har hänt nån gång att min har varit på fel väg också, för det kan ju krångla med kontakten till satelliterna. Men det ska absolut inte hända ofta. Vilken version har du på kartan förresten? Vad står det på DVD-fodralet?
B200ft svårstartad

Har kollat och jag hittar bara en temp givare som […]

Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]