Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av _danne_
hej!

har fått lite problem med mitt slutsteg! allt funkade och spelade bra sen plockade jag ut bas lådan för att klä in den, sen när jag kopplade in allt igen så ville inte slutsteget funka! jag har kollat jorden och +:en och det ser bra ut! tänkte då att remoten va kass men provade att ta en liten sladd mellan + och remoten på slutsteget för då ska det ju funka hela tiden men problemet är när man gör så så tänds laman på steget och sedan slocknar sakta.

hoppas ni förstår vad jag menar?

MVH//daniel
Användarvisningsbild
av Nexus
hade samma fel på mitt MDS steg. Plocka ur steget vid bilbyte och sen ville det ej fungera. Jag lämna in det på MDS och de lödde om jordpunkterna fast de såg helt ok ut men sedan fungarade det igen. kostnad på MDS felsökning och reparation hela 150:- :D :D
av _danne_
hehe okej 150kr är ju inte jätte dyrt precis! ska in till affären jag köpte det på imorgon och kolla om han ser nått som är fel! surt att det ska strula när man precis har fått iordnig på allt!
Användarvisningsbild
av Nexus
en dum fråga :oops: har du kollat säkringarna?? jag har 2 utanpå steget och några eller någon inuti oxå. Min ena högtalare pajjade oxå då jag bara lyfte över lådan till "nya" bilen. Fan varför ska allt komma samtidigt :evil: ( Baslåda med 2st 10") varav en trasig :lol:
av _danne_
hehe ja det va så enkelt som säkringen innan batteriet! det konstiga va att jag kollade på säkringen noga många gånger och den såg verkligen hel ut! försäljaren sa att dom kan se hela ut men ändå inte släpper igenom någon ström! så det är löst nu! så nu är allt färdigt byggt i skuffen!

hehe ja det är typiskt att allt ska komma samtidigt! man blir så trött på det då :)
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]